امام جمعه ارومیه گفت: خانه سالمندان سبب کم رنگ شدن محبت در خانواده ها شده است.

 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت اسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه  ضمن انتقاد از بی توجهی فرزندان به والدین سالخورده اظهار کرد: بسیاری از افراد پدر و مادرخود را به خانه سالمندان  می سپارند که کار نا پسندی است بایستی فرزندان نگهداری از والدین را برعهده بگیرند و آن ها را به خانه سالمندان نسپارند.

وی با تاکید برلزوم احترام به والدین توسط فرزندان  افزود:  فرزندان خود باید به امورات  والدینی رسیدگی کنند.

حجت اسلام و المسلمین قریشی در خصوص احترام به والدین تصریح کرد: بنا به دستور خداوند متعال باید با پدران و مادران را با عزت و احترام و بزرگوارانه رفتار کنیم و باید در مقابل آن ها ذلیلانه رفتار کرد.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: امنیت امروز در شهرها و مرزهای در سایه تلاش های بی وقفه نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و مرزبانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خصوص برخی فرهنگ های نادرست در عزاداری های ایام محرم بیان کرد: کشاندن عزاداری به خیابان ها به جز ایام عاشورا و تاسوعا در سایر زمان ها کار اشتباهی است و باید در محل مساجد و حسینیه ها برگزار شوند در غیر این صورت در خلاء روحیانیان و متخصصان دین سبب عدم تشریح ابعاد بزرگ عاشورا شده و جامعه ذلالت و گمراهی جدا نخواهد شد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.