به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی اظهارکرد: این مرکز با حضور شهردار و معاون اجتماعی منطقه سه و قائم مقام بهزیستی آذرماه جاری افتتاح می شود.
وی با بیان اینکه مدیریت شهری با نگاه شهروندمدارانه و غیرمداخله گرایانه فعالیت در زمینه خدمت رسانی بهتر به افراد دارای معلولیت را با استفاده از ظرفیت شهرداری پیگیری می کند، افزود: در این راستا اقدامات وسیعی را در زمینه راه اندازی بوستان های دوستدار معلول، برپایی کارگاه های آموزشی سلامت محور ویژه معلولان، راه اندازی مجتمع ورزشی و فرهنگی قمربنی هاشم (ع) در پهنه جنوبی پایتخت، نظارت بر امر مناسب سازی فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت، راه اندازی سامانه حمل و نقل ویژه معلولان، راه اندازی شورای راهبردی معلولان و تشکیل کانون های معلولان در تمامی محلات شهر تهران و... را انجام داده است.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه های هفته معلولان در مناطق 22گانه پایتخت گفت: ویژه برنامه های گرامیداشت هفته معلولان در قالب مراسم جشن و تقدیر از نخبگان دارای معلولیت، همایش های مرتبط با معلولیت، بازدید از مراکز و خانواده های دارای معلولیت و رسیدگی به مشکلات آنان توسط مدیریت شهری، مسابقات ورزشی و نمایشگاه آثار دستی افراد دارای معلولیت در نقاط مختلف پایتخت برگزار می شود.
زمانی افزود: اعضای کانون معلولان در منطقه 2 نیز با شرکت در مسابقات ورزشی باشگاه تیراندازی پردیسان در رشته های تیرو کمان و دارت به رقابت با یکدیگر می پردازند.

*برپایی نمایشگاه آثار دستی معلولان در نقاط مختلف پایتخت
مدیرکل سلامت شهرداری تهران تجلیل از اعضای کانون معلولان و پرسنل دارای معلولیت شهرداری در مناطق 22گانه و برپایی نمایشگاه آثار دستی معلولان و تجلیل از آنان را از دیگر برنامه های هفته معلولان در مناطق مختلف برشمرد.
زمانی، کانون معلولان محلات شهر تهران را جز فعال ترین و پرانگیزه ترین کانون ها در سطح شهر تهران عنوان و خاطرنشان کرد: افرادی که در این حوزه کار می کنند، بعضا پیشگام تر از مسئولان و مدیران شهری در حوزه سلامت قدم بر می دارند و با طرح ایده های ناب اداره کل سلامت را برای پیشبرد رسالت های فرهنگی و اجتماعی یاری می کنند.
وی، رفع مشکلات افراد دارای معلولیت را نیازمند هم افزایی متولیان دانست و افزود: باید همه نهادها و مجموعه های متولی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با هم افزایی در راستای فراهم سازی زیرساخت های شهری، رفاهی، خدمات درمانی و سایر نیازهای افراد دارای معلولیت تلاش کنند.
به گفته زمانی، برنامه های ویژه هفته ملی معلولان از 12 تا 19آذرماه در مناطق 22 گانه شهر تهران اجرا می شود.
سوم دسامبر(مصادف با 12آذرماه) در سال 1992 توسط قطعنامه 47/3 مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولین نامگذاری شد.
هدف از نامگذاری چنین روزی ارتقای حقوق و رفاه افراد معلول در تمام عرصه های جامعه و توسعه و افزایش آگاهی از وضعیت افراد معلول در هر جنبه ای از زندگی سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
شعار روز جهانی معلولین در سال 2017، «جامعه ای پایدار و انعطاف پذیر برای همه بسازیم» است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.