به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که روز یکشنبه در مرکز حرفه آموزی کوشای ورامین برپا شده، آثار هنری ساخته شده از مواد بازیافتی توسط معلولان در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در این جلسه گفت: معلولان در جامعه امروز ایران اسلامی شعار معلولیت محدودیت نیست را به عینیت رسانده و با حضور در مدارج عالی علمی و بسیاری از حوزه های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی ثابت کرده اند که از توانمندی های بسیاری برخوردارند.
عباسعلی سعیدیان افزود: با پیشرفت های علمی صورت گرفته و تلاش و همت والای مددکاران ، بسیاری از توانمندی های معلولان شکوفا شده و آن ها توانسته اند با حضور در جامعه ، از بسیاری از خدمات اجتماعی برخوردار شده و بسیاری از کارها را به تنهایی انجام دهند.
وی بیان کرد: معلولان از توانمندی و استعدادهایی بالقوه ای برخوردارند که در صورت به وجود آمدن فرصت های مناسب ، این استعدادها شکوفا می شود که زمینه ساز تحقق این مهم ، فرهنگ سازی مناسب در جامعه برای تغییر دادن نگاه همراه با ترحم به معلول است.
وی تأکید کرد: همه افراد جامعه چه سالم و چه معلول باید از فرصت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به صورت مساوی برخوردار شوند و این مساوات در برخورداری از امکانات باعث می شود تا معلولان از استقلال کامل برخوردار شوند.
معاون فرماندار ورامین همچنین از تلاش های مددکاران مرکز کوشا در آموزش معلولان تقدیر کرد.
مرکز نگهداری و آموزش معلولان کوشا ورامین فعالیت خود را از سال 1384 آغاز کرده و با ظرفیت 40 نفر، به پسران معلول ذهنی بالای 14 سال آموزش های مهارتی ارائه می دهد.
12 آذر روز جهانی معلول نام دارد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.