به گزارش ایرنا، مجتبی یزدانی روز یکشنبه در حاشیه مانور «تجهیزات و ماشین آلات برف روبی شهر تهران» در جمع خبرنگاران افزود: از ماههای گذشته برنامه ریزی هایی را برای فصل زمستان آغاز کرده و جلساتی را در این زمینه با نهادهای مختلف از جمله معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری، پلیس راهور و سازمان هواشناسی تهران برای هماهنگی برگزار کردیم.
معاون شهردار تهران با اشاره به آمادگی و استقرار یک هزار و 180 خودرو در مناطق مختلف پایتخت برای برف روبی معابر اظهار کرد: با همکاری شهرداری های مناطق، ستادهایی برای رفع مشکلات احتمالی هنگام بارش برف در سطح شهر تشکیل می شود.
یزدانی با بیان اینکه 3 سایت پشتیبان در سه نقطه شمال، غرب و جنوب تهران برای فعالیت در مواقع حساس و بارش سنگین برف ایجاد شده، افزود: با هماهنگی پلیس راهور، مخزن های برف روب نیز به همراه خودروهای مخصوص در پل ها و معابر اصلی شهر ایجاد و مستقر می شود.
وی با اشاره به امکانات و تجهیزات مکانیزه برف روبی در فصل زمستان گفت: سال گذشته 9 درصد تجهیزات شهرداری تهران دراین زمینه مکانیزه بود که امسال به 44 درصد رسیده است.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای شهر برای کاهش مصرف نمک باتوجه به مضرات زیست محیطی و آسیب به آسفالت خیابان ها، افزود: براین اساس مصرف نمک برای برف روبی به 30 درصد کاهش یافته و مواد دیگری برای این امر جایگزین شده است.
یزدانی همچتیت از شهروندان تهرانی خواست در زمان بارش برف و باران خود را مسئول دانسته و با نیروهای شهرداری برای رفع مشکلات همکاری کنند.

* خدمت رسانی 1400 نیروی شهرداری تهران در روزهای برفی
رضا عبدلی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران نیز دراین مراسم گفت: حدود یک هزار و 182 خودرو با یک هزار و 400 نیروی انسانی کار برف روبی سطح شهر در فصل زمستان را انجام می دهند.
وی افزود: درهمین ارتباط 3 هزار مخرن شن و ماسه و 162 ایستگاه برف روبی نیز در نواحی و مناطق مختلف شهر تهران به خصوص 6 منطقه برف خیز(غرب و شمال شهر) تهران در نظر گرفته شده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: از شهروندان نیز درخواست می کنیم که در هنگام بارش برف و باران در بخش های اختصاصی و کوچه های صعب العبور و بن بست، همکاری و مشارکت لازم را با نیروهای شهرداری داشته باشند و از ترددهای غیرضروری و ایجاد ترافیک در روزهای برفی اجتناب کنند.
«مانور تجهیزات و ماشین آلات برف روبی» روز یکشنبه با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور پایتخت، رضا عبدلی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و جمعی از مسئولان شهرداری در بوستان ولایت برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.