به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این مانور به منظور آمادگی یگان های امدادی و همچنین دانش آموزان هنگام بروز حوادث غیر مترقبه به ویژه زلزله و بلایای طبیعی در مدارس شهرستان دماوند برگزار شد.
سعید طاهری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند در حاشیه برگزاری این مانور در مدرسه نور مشاء اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور، آموزش نحوه پناهگیری در زمان وقوع زلزله به دانش آموزان و مقابله با حوادث احتمالی بعد از آن است.
وی افزود: هدف مهم این مانور این است که بتوانیم با آموزش های کافی، جان 80 درصد از افراد را در زمان وقوع زلزله سالم نگاه داریم و دانش آموزان پس از فراگیری می توانند به خانواده های خود نیز اطلاع دهند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خاطرنشان کرد : 20 نفر از دانش آموزان تحت عنوان گروه های دادرس جوانان هلال احمر که توسط نیروهای ما آموزش دیدند و در چند تیم در بخش های حمل مصدوم، تریاژ و عملیات پیش بیمارستانی حضور داشتند، امروز مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند.
این مانور به صورت همزمان در مدرسه مسکن مهر، مدرسه نواب صفوی منطقه کوهان، مدرسه شهید دستغیب شهر آبسرد و مدرسه 17 شهریور منطقه جابان شهرستان دماوند نیز برگزار شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری تهران واقع شده است.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.