به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز سه شنبه در پایان حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: مترو، یک شرکت خدماتی است که هزینه های آن باید با استفاده از روش های مختلف مانند حمایت های دولت، فروش عوارض ساختمانی، عوارض سالیانه خودرو و روش های دیگر تامین شود.
وی اظهار کرد: برای مثال هزینه تمام شده بلیت مترو 2300 تومان است در حالی که شهرداری تهران به طور میانگین بابت هر سفر 500 تومان دریافت می کند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: به دلیل زیان ده بودن شرکت مترو، سرمایه گذاران داخلی و خارجی حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه نیستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین با اشاره به کاهش سهم شهرداری کلانشهرها از محل مالیات بر ارزش افزوده، افزود: درآمد شهرداری تهران در این بخش از 4 هزار میلیارد تومان سال گذشته، امسال به 2 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع های تجاری در اطراف ایستگاه های مترو به منظور تامین هزینه توسعه خطوط مترو اقدامی موثر و ضروری است، گفت: این اقدام می تواند از طریق صدور پروانه های مربوط به مجتمع های تجاری اطراف مترو تقویت شود، اما درآمد حاصل از این مجتمع ها تنها می تواند ساخت ایستگاه را پوشش دهد و کفاف هزینه های مربوط به توسعه خطوط را نمی دهد.
معاون شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت نام طرح ترافیک سالانه پایتخت اشاره و اظهار کرد: کار ثبت نام طرح ترافیک همه ساله در دی و بهمن انجام می شود که امسال نیز این کار انجام خواهد شد.
به گفته وی، دستگاه های نظارتی در زمینه صدور طرح ترافیک ایراداتی را مطرح کرده اند که در حال رفع آنها هستیم.
پورسیدآقایی همچنین در مورد تعداد زیاد کارکنان شرکت مترو تهران نیز گفت: در گذشته و طی سال 91 تعداد زیادی نیرو به صورت رابطه ای و خارج از ضوابط در شرکت مترو تهران استخدام شده اند که پرونده ای دراین خصوص به دادگاه ارسال شده است.
وی در عین حال تصریح کرد: به دلیل توسعه خطوط مترو تهران این افراد در خطوط جدید بکار گرفته خواهند شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353/1109**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.