به گزارش ایرنا بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران روز یکشنبه به ریاست محسن هاشمی کار خود را آغاز کرد.
بر اساس این گزارش محمود میرلوحی دراین جلسه به ارائه نطق می پردازد و مجمع عمومی عادی شرکت اتوبوسرانی به درخواست شهرداری تهران برگزار شود.
پیگیری اعتراض برخی مالکان پلاک ثبتی بنابر نظر کمیسیون معماری و شهرسازی و لایحه حفظ و گسترش فضای سبز شهر تهران در ابن جلسه بررسی می شود.
رئیس شورای شهر تهران در ابتدای این جلسه تشکیل هفته بسیج به فرمان امام راحل را تبریک و شهادت امام حسن عسگری را تسلیت گفت.
همچنین برخی اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز به مناسبت روز جهانی 'مبارزه با خشونت علیه زنان' روبان های نارنجی بر روی لباس خود نصب کرده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: عقلانیت، چراغ راه تشیع در دوران غیبت است.
هاشمی در آستانه شهادت امام یازدهم شیعیان، گفت: حضرت حسن بن علی ملقب به امام عسکری می باشد وعلت نام گذاری این امام به عسکری که به زندگی ایشان در منطقه ای نظامی یا عسکر اشاره دارد، قرار گرفتن او در شرایط حصر و دشوار و تحت مراقبتهای شدید حکومت وقت در شهر سامرا که مانند منطقه ای نظامی محافظت شده بود، است.
وی افزود: شهادت امام حسن عسکری در سن 29 سالگی یکی از اتفاقات ناگوار تاریخ اسلام است که موجب محرومیتی بزرگ از دانش و معرفت این امام برجسته را برای بشریت فراهم آورد.
هاشمی با بیان اینکه با شهادت امام عسکری، دوران امامت محمد الحسن ، ملقب به مهدی علیه السلام که آخرین امام شیعیان می باشد آغاز می گردد، افزود: حجت بن الحسن(ع) حضرت ولیعصر(عج) ، حدود 12قرن است که وظیفه هدایت انسانها را بعنوان بقیه الله برعهده دارد.
رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد : اگرچه دوران غیبت، بدلیل عدم دسترسی مستقیم مردم به امام زمان (عج)، از نگاهی محرومیت بهمراه داشته باشد، اما با توصیه اهل بیت به فعالیت علمی ،اجتهاد و تفقه (فقه آموختن )در دین برای پاسخ دادن به مسایل روز وحل معضلات به دوران شکوفایی فقه و علوم دینی در میان شیعیان منجرو نیزافتخارات بزرگ علمی در طی قرون متمادی توسط شیعیان وبخصوص عالمان دینی ایرانی خلق گردید.
وی افزود: بنابراین دوران غیبت،اگرچه دوران محرومیت از دسترسی مستقیم به مخزن علم امام زمان(عج) است اما دوران شکوفا شدن قدرت تحقیق وجستجو و استنباط علمی دانش پژوهان در حوزه دینی است تا انسانها با تفسیر روزآمد متون دینی بویژه قرآن کریم و احادیث معصومین (س)بتوانند روایتی مستند و عقلایی از اسلام برای مواجه شدن با موضوعات روز ارائه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهران/7244/ 9343 / 1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.