سید احمد صفوی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نوسازی بافت فرسوده از مهمترین اولویت های شهری و بهترین راهکار برای کاهش بلایای طبیعی است، افزود: هفت هزار و 764 پلاک بافت فرسوده در 17 محله شهرری وجود دارد که از این میزان 2 هزار و 936 پلاک یعنی بالغ بر 35 درصد تخریب و نوسازی شده اند.
وی ادامه داد: شهرری دارای 20 محله است که از این میزان 17 محله درگیر بافت فرسوده است که امید می رود با مشارکت مالکان و بسته های تشویقی شهرداری این محلات نیز تخریب و نوسازی شوند.
صفوی فراهم سازی بستر همکاری مالکان بافت فرسوده و جلب مشارکت آنها را از وظایف مدیریت شهری برشمرد و ابراز داشت: ارائه بسته تشویقی جدید شامل تخفیف های 100 درصدی صدور پروانه و هزینه انشعابات، تسهیلات بانکی، پرداخت ودیعه مسکن، تراکم و پارکینگ تشویقی، طراحی رایگان و کمک هزینه نما و فعالیت کارگروه های تخصصی در خصوص آگاهسازی شهروندان از جمله اقدامات انجام شده برای تسریع نوسازی بافت فرسوده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از بافت فرسوده منطقه 20 نیز در شبکه معابر واقع شده است، یادآور شد: 180 پلاک بافت فرسوده واقع در شبکه معابر این منطقه شناسایی شده اند که طرح تملک و بازگشایی این معابر در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
3218 ** 6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.