به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، حامد طراحی اظهار کرد: در این برنامه کتابخانه های شهدای محله بهداشت، فجر، بوستان نرگس، 15 خرداد، قائم و استاد حکیمی در نشست هایی صمیمی میزبان نویسندگان کودکان و نوجوانان و دانش آموزان خواهند بود.
وی گفت: در این نشست های صمیمی نویسندگان درباره خود و آثاری که برای کودکان و نوجوانان خلق کرده اند سخن می گویند و به پرسش های دانش آموزان درباره دنیای نویسندگی پاسخ می دهند.
مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 تهران با اشاره به برگزاری بیش از 20 ویژه برنامه در کتابخانه ها و مراکز فرهنگی هنری این منطقه در هفته کتاب افزود: ثبت نام رایگان در کتابخانه ها، اهدای کتاب به مناطق محروم، رونمایی کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها و زنگ مطالعه از جمله این برنامه هاست.
طراحی گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به کتابخانه های منطقه 18 تهران؛ کتابخانه‌ استاد حکیمی، قائم(عج)، 15 خرداد، فجر، بوستان نرگس، شهدای محله بهداشت، از امکان ثبت نام رایگان بهره مند شوند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح هبه کتاب، کتاب های اهدایی شهروندان به کتابخانه های مناطق محروم ارسال می شود.
به گفته رئیس فرهنگسرای خاتم(ص)، در هفته کتاب با هدف جذب کودکان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش منطقه 18، دانش آموزان به صورت گروهی از کتابخانه های منطقه بازدید می کنند و به صورت رایگان عضو کتابخانه می شوند.
طراحی گفت: به مناسبت هفته کتاب در برنامه رونمایی کتاب ضمن معرفی تازه های نشر و استفاده از فضا و ظرفیت هفته کتاب برای حمایت ازنویسندگان، سلسله نشست های نقد و بررسی کتاب در کتابخانه های منطقه 18 برگزار می شود.
وی گفت: همچنین با هدف فراهم ساختن امکان دسترسی مخاطبان به تازه های نشر، نمایشگاه کتاب در تمام کتابخانه های منطقه 18 با موضوع کتاب های مرتبط با شعار هفته کتاب برگزار می شود.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 تهران، «یک روز خوب» و «زنگ مطالعه» را از دیگر برنامه های این منطقه به مناسبت هفته کتاب عنوان کرد و افزود: این برنامه ها با همکاری و مشارکت مدارس منطقه و در قالب بازدید و آشنایی دانش آموزان با محیط و کاربردهای کتابخانه برگزار می شود.
طراحی گفت: با توجه به اهمیت قصه و قصه گویی در ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان، کتابخانه 15 خرداد کارگاه قصه و قصه گویی را با عنوان «زیر گنبد کبود» برگزار می کند.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «قصه های دیروز برای کودکان امروز» در کتابخانه بوستان نرگس با مشارکت پیش دبستانی مدارس و مهدکودک های منطقه 18 اظهار کرد: برنامه «طعم خوش قصه» نیز با هدف ارتقای فرهنگ مطالعه، تقویت مهارت های گفتاری، قدرت فهم و بیان در کودکان، پرورش خلاقیت، آموزش زبان و افزایش گنجینه واژگان کودکان، به صورت کارگاه قصه گویی خلاق در کتابخانه استاد حکیمی برگزار می شود.
طراحی درباره سایر برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه های منطقه 18 گفت: کافه رمان، کارگاه مهارت های مطالعه، نقد و بررسی کتاب، باشگاه کتابخوانی، کلینیک کتاب، دورهمی فرهیختگان کتابخوان، همنشینی یار مهربان، تور کتابگردی، عصرانه با کتاب و پاتوق کتاب از جمله برنامه هایی است که در فصل پاییز میزبان علاقه مندان است.
علاقه مندان برای بهره مندی از ویژه برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 تهران می توانند به نشانی اینترنتی http://khatam.farhangsara.ir/ مراجعه کنند.
ویژه برنامه های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از شنبه 20 تا جمعه 26 آبان ماه در سراسر ایران برگزار می شود، 24 آبان ماه به نام روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار نامگذاری شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.