به گزارش ایرنا، هدایت اله جمالی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چندین سال است که جاماندگان زیارت اربعین حسینی از تهران و شهرستان های اطراف، به نیابت از زیارت حضرت امام حسین (ع) با پیاده روی به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می آیند و امسال نیز پیش بینی می شود که یک میلیون زائر در این راهپیمایی شرکت کنند.
وی اظهار کرد: این همایش بزرگ جاماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) شروع و تا حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) به پایان می رسد.
فرماندار ویژه شهرری ادامه داد: درحوزه استقبال از عزاداران در ورودی شهرستان با دایر کردن ستاد استقبال و ایستگاه های صلواتی متعدد و غرفه های فرهنگی پذیرای زائران خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نیروهای زیادی، عهده دار تامین امنیت این مراسم خواهند بود، افزود: در حوزه امنیت، تدابیر مناسبی پیش بینی شده و اقدامات لازم برای امنیت زائران صورت گرفته است.
جمالی پور با بیان اینکه پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی به عنوان یک برنامه تاثیرگذار فرهنگی در سطح ملی اثر گذار خواهد بود، افزود: این مراسم به یک راهپیمایی میثاق ملی مذهبی برای پاسداری از ارزش های انقلاب و شهدا بویژه شهدای کربلا تبدیل خواهد شد.

** راه اندازی 17 موکب در مسیر راهپیمایی
فرماندار ویژه شهرری در ادامه از راه اندازی 17 موکب در مسیر این راهپیمایی خبر داد و گفت: شهرداری های مناطق در این مسیر، 17 موکب ایجاد می کنند و بیشترین ایستگاه های خدمات رسان نیز در منطقه 20 قرار دارند تا به زائران خدمات رسانی کنند.
هدایت اله جمالی پور افزود: با شرکت مترو و اتوبوسرانی تهران نیز هماهنگی های لازم برای برگشت زائران از شهر ری، شهروندان به صورت رایگان از وسایل نقلیه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: در بحث اطلاع ‌رسانی و مستندسازی این راهپیمایی در دستور کار قرار گرفته است تا این مستند با کیفیت مناسبی تولید شود.

**راه اندازی 35 ایستگاه صلواتی و 12 ایستگاه فرهنگی
فرماندار شهرری در ادامه از آمادگی تمامی ظریت های شهری برای خدمت رسانی به زائرین اربعین خبر دارد و افزود: علاوه بر 35 ایستگاه صلواتی، 12 ایستگاه فرهنگی نیز دایر خواهد بود.
وی تصریح کرد: تمامی نهادها و دستگاه های دولتی در شهرری این آمادگی را دارند تا با تمامی طرفیت ها از زائران استقبال کنند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.