به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال که در روستای احمدآباد از توابع بخش مرکزی ورامین برگزار شد اظهار کرد: مهمترین برنامه دولت یازدهم و هدف گذاری دولت دوازدهم ، توجه ویژه به روستاهاست که این امر در حوزه های مختلف روستایی خود را به نمایش گذاشته است.
محدرضا یوسفی افزود: طی چهار سال گذشته، دولت بهترین و بیشترین خدمات را در مناطق روستایی شهرستان ورامین ارائه کرده است و تمامی روستاهای ورامین از نظر کارهای زیر بنایی ، بنیاد مسکن ، بهسازی ، آسفالت و مبلمان روستایی از خدمات بی نظیر برخوردار شده اند.
وی اظهار کرد: هر چند که تأمین زیرساخت های زندگی در مناطق روستایی مهم است و باعث کاهش مهاجرت به مناطق روستایی می شود ولی مهمترین اصل در ماندگاری روستائیان، ایجاد فرصت های شغلی و کسب درآمد برای ساکنین این مناطق است.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین طرح هایی که به ایجاد رونق اقتصادی در مناطق روستایی منجر می شود ، اجرای طرح روستا تعاون است تا با استفاده از مشارکت مردم و روستائیان ، فعالیت هایی که به صورت تخصصی در یک روستا انجام می شود ، به صورت متمرکز و به صورت تعاونی درآن منطقه اجرا شود.
یوسفی تصریح کرد: با اجرای این طرح ، روستائیان به صورت مشارکتی نسبت به تولید یک یا چند محصول خاص اقدام می کنند که این کار علاوه بر این که به کاهش قیمت محصول تمام شده کمک شایانی می کند، در تولید، فروش و عرضه آن محصول نیز روستائیان را با پیشرفت های بیشتری همراه می کند و آن روستا را می تواند به یک قطب گردشگری نیز تبدیل کند.
وی بیان کرد: روستای احمدآباد وسط ورامین، از دیرباز محل تولید سفال بوده و با اجرای طرح روستا تعاون، این منطقه به دهکده سفال استان تهران تبدیل می شود.
یوسفی گفت: هم اکنون 18 روستای شهرستان ورامین با ظرفیت های مختلفی همچون تولید محصولات زراعی، دامی و فرش آماده تشکیل روستا تعاون است و به زودی این روستاها نیز با مشارکت اهالی صاحب تعاونی می شوند.
وی گفت: جامعه باید به خوبی ظرفیت روستاها را درک کرده و با توجه به مزیت هایی که در این مناطق وجود دارد ، زمینه تولید و اشتغال را فراهم کند.
فرماندار ورامین تأکید کرد: اگر درآمد در روستاها تولید شود کسی به شهرها مهاجرت نمی کند و هزینه های متعدد ناشی از مهاجرت کاهش می یابد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین با دو بخش مرکزی و جوان آباد بیش از 60 پارچه آبادی دارای سکنه دارد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.