مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان همدان توضیحاتی درباره فعالیت‌های این اداره برای شناساندن جاذبه‌های گردشگری استان به گردشگران داخلی و خارجی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، علی مالمیر در دومین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی٬ صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان اشاره به پتانسیل مناسب این استان در جذب گردشگر گفت: در گردشگری داخلی؛ ما بازار هدف گردشگران را استان تهران گذاشتیم؛ علت مهم این امر مسافت اندک میان این دو استان و ناآگاهی بسیاری از گردشگران از این موضوع است. 

وی همچنین از ساخت دو تیزر تبلیغاتی با همین عنوان برای آگاهی گردشگران از امکان تردد آسان بین دو استان تهران و همدان خبر داد.

مالمیر تصریح کرد: بخش عمده جامعه هدف ما در همدان گردشگران خارجی است و راهبردهای متعددی به این منظور به کار گرفتیم که از آن جمله می‌توان به ثبت جهانی آثار باستانی استان اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: در همین راستا پاییز سال آینده استان همدان میزبان نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری با حضور ۵۰۰ عضو از ۱۴۶ کشور دنیا خواهد بود.

مالمیر یادآور شد: زمستان سال‌جاری نیز استان میزبان افتتاحیه «همدان؛ پایتخت گردشگری آسیا ۲۰۱۸» خواهد بود و همین امر نیاز جدی به تغییر و اصلاح زیرساخت‌های لازم را نشان می‌دهد.

در این کارگروه همچنین معاون عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری ملایر گزارشی از فعالیت‌های این شهرستان برای افزایش گردشگرپذیری شهرستان ملایر با توجه به ظرفیت خوب گردشگری ملایر ارائه کرد.

محمد حامدی‌نژاد ضمن این گزارش از مسئولان خواست پرونده ثبت جهانی محوطه نوشیجان و همچنین راه‌اندازی بخش بازدید از شهرزمینی ارزانفود را پیگیری کرده و برای جذب بیشتر گردشگر به انجام رسانند.

محمودرضا عراقی معاون عمرانی استاندار همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه گردشگری مبحث گسترده و مهمی است، گفت: در این زمینه کار اداره میراث‌فرهنگی دشوار است زیرا گردشگری مبحثی گسترده است و سلایق مختلفی در آن وجود دارند.

وی افزود: باید باور کنیم گردشگری ابزاری مهم برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال است و برای جذب گردشگر نیز نیازمند برنامه مناسب و مشاوران متخصص با طرح‌های اجرایی و جامع هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.