زهرا صدراعظم نوری عصر دوشنبه با حضور در غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت و گو با خبرنگار این خبرگزاری اظهار کرد: یکی از سیاست های جدی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی است.
وی با اشاره به اینکه بخش عمده آلودگی هوای تهران مربوط به میزان ترددهای زیادی است که توسط خودروهای شخصی و تک سرنشین انجام می گیرد، افزود: هر چقدر حمل و نقل را عمومی تر کنیم، از تردد خودروهای تک سرنشین و شخصی جلوگیری خواهد شد.
صدراعظم نوری بهترین و تنها راه توسعه حمل و نقل عمومی را حمل و نقل ریلی دانست و گفت: حمل و نقل ریلی می تواند مسافران زیادی را در طول روز جابه جا کند و سیاست شورای شهر حمایت از این موضوع است.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ری و تجریش افزود: در شرایط فعلی نیازی به توسعه خطوط مترو نداریم و خطوط مترو مسافران را در نقاط مختلف تهران؛ شمال، جنوب، شرق، غرب جابه جا می کند.
وی با اشاره به طولانی بودن سرفاصله قطارها در بعضی از ایستگاه های مترو اظهار کرد: در حال حاضر نیازمند افزایش تجهیزات مترو از جمله افزایش تعداد واگن های مترو هستیم تا سرفاصله قطارها در ایستگاه های مترو کاهش پیدا کرده و به استاندارد خود که تقریبا چهار تا سه دقیقه است، برسد و بتواند مسافران را در شرایط مناسبی جابه جا کند.
صدراعظم نوری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش موضوع افزایش تجهیزات و واگن های مترو را پیگیری می کند، افزود: با توجه به تعاملات با دولت، امیدواریم بتوانیم از اعتبارات دولتی و حتی فاینانس در این حوزه استفاده کرده و تراکم زیاد مسافران و طولانی بودن سرفاصله ها در ایستگاه های مترو را به حداقل برسانیم.
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، ری و تجریش درباره افتتاح خط هفت مترو تهران گفت: در دوره مدیریت قبلی شهرداری تهران، شاید برای یکسری از فعالیت های تبلیغاتی بعضی از خطوط مترو افتتاح شد که این خطوط استانداردهای لازم را نداشته و تکمیل نبودند.
وی افزود: چنین پروژه هایی با جان مردم مرتبط است و کوچکترین بی توجهی به آن و نبود ایمنی و تجهیزات کافی می تواند به شدت جان مردم را به خطر بیاندازد.
صدراعظم نوری افتتاح کردن خط هفت مترو را کار بسیار عبث و بیهوده ای دانست و گفت: خوشبختانه شورای پنجم و شهرداری تهران استانداردها و روند فعالیت خط هفت مترو را مورد بازنگری قرار داد و در حال حاضر فعالیت این خط تا تکمیل نهایی متوقف است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.