عزیزالله افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضراتحادیه انبارداران این شهرستان بالغ بر80 درصد واردات و ذخیره سازی و 95 درصد از لجستیک استان تهران را پشتیبانی می کند.
وی تصریح کرد: 60 درصد از کالاهای کشور در انبارهای این شهرستان ذخیره و سپس به سایر نقاط کشور اعزام می شود.
وی اضافه کرد: این تعداد از انبارها توانسته است بیشتر موادغذایی، پتروشیمی و محصولات سرمایه ای و کالاهای مورد نیاز کشور را در خود ذخیره کند.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی شاهراه غرب به شرق و شمال به جنوب کشور محسوب می شود، افزود: بیشتر جاده های ترانزیت مرکز کشور از این شهرستان عبور می کنند و همواره محل آمد و شد کالاهای اساسی کشور است.
** شهرستان ری ظرفیت استانی شدن را دارد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در ادامه گفت: سرانه جمعیتی این شهرستان از پنج استان کشور و سرانه صنعت هم از 17 استان کشور بیشتراست، بنابراین این شهرستان ظرفیت استان شدن را دارد و می طلبد مسئولان با نگاه ویژه ای به این شهرستان توجه کنند.
عزیزالله افضلی ادامه داد: قرار داشتن فرودگاه و حرم امام خمینی (ره) و بهشت زهرا نیز در این حوزه باعث اهمیت دو چندان این شهرستان شده است.
وی افزود: متاسفانه کمتر به این شهرستان توجه و رسیدگی شده است و استعدادهای صنعتی، معدنی و انسانی این شهرستان هنوز شکوفا نشده اند.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.