به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، محمدعلی نجفی شهردار تهران و پارک ون سون شهردار سئول با امضای این یادداشت تفاهم ضمن اعلام روابط دوستی، برای همکاری در زمینه های چهارگانه اعلام موافقت کردند.
بر اساس این تفاهم نامه، دو پایتخت در راستای افزایش تبادل اطلاعات، دانش و تجارب خود در زمینه های حمل و نقل، بهبود کیفیت هوا، فرهنگ، بهداشت عمومی، تامین آب و توسعه فاضلاب همکاری خواهند داشت.
علاوه بر این تهران و سئول با حمایت شرکت ها و سازمان های خصوصی دست اندرکار تجارت و سرمایه گذاری، در راستای تبادل فناوری و گسترش همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری مالی تلاش خواهند کرد.
در راستای این یادداشت تفاهم، همکاری ها در حوزه تبادلات فرهنگی و گردشگری نیز افزایش خواهد یافت؛ به این منظور با پیگیری تبادلات مردم دو پایتخت از طریق افزایش بازدید ها، دوره های آموزشی و تامین فعالانه اطلاعات برای شهروندان، زمینه برای تقویت درک متقابل میراث فرهنگی، آداب، رسوم و سنن فراهم می شود.
به دنبال این یادداشت تفاهم تهران و سئول برای گسترش روابط بین شهری فعالانه و داوطلبانه در رویدادها و کنفرانس ها نیز مشارکت فعالی خواهند داشت.

*نجفی: بسیاری از مشکلات تهران و سئول از یک جنس است
محمدعلی نجفی شهردار تهران در دیدار با شهردار سئول با اشاره به زمینه های همکاری مشترک میان تهران و سئول گفت: بخش بزرگی از مسایل و مشکلات تهران و سئول از یک جنس هستند و ریشه های هم شکلی با یکدیگر دارند.
وی افزود: تهران می تواند از تجربیات سئول در زمینه حمل و نقل عمومی، ترافیک، مسایل زیست محیطی و آلودگی هوا استفاده کند.
نجفی از تبدیل پسماند زباله به کود و تولید انرژی از پسماند های شهری با توسعه زباله سوزها به عنوان یکی از زمینه های همکاری میان دو پایتخت یاد کرد و گفت: ما نیز در زمینه های فرهنگی بویژه آموزش شهروندی تجربیات بسیار خوبی برای تبادل داریم.
وی با بیان اینکه تهران و سئول برای اداره کلانشهر بزرگی با حدود 10 میلیون نفر جمعیت، به همراهی مردم نیاز دارند خاطرنشان کرد: باید به شهروندان برای داشتن احساس مسئولیت بیشتر نسبت به شهر آموزش داده شود.
شهردار تهران در ادامه به امضای پیمان خواهرخواندگی تهران و سئول در حدود 40 سال پیش اشاره کرد و گفت: به دنبال این پیمان یک خیابان بزرگ و یک بوستان در شهر تهران به نام سئول نام گذاری شده است.
وی با بیان اینکه حدود 12 درصد کل جمعیت کشور در تهران زندگی می کنند و 22 درصد از تولید ناخالص کشور نیز مربوط به تهران است یادآور شد: از این رو هر تغییر مثبتی در تهران به عنوان مهم ترین شهر ایران، بر روی کل کشور تاثیر می گذارد.
نجفی با اشاره به ظرفیت های گردشگری تهران اظهار کرد: وجود کوه های شمال شهر برای اسکی و کوهنوردی برای گردشگران خارجی دارای جذابیت است.
وی در پایان ضمن دعوت از شهردار سئول برای سفر به تهران به منظور آشنایی با دستاوردها و تجربیات پایتخت جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ملاقات امروز می تواند به نقطه عطفی در همکاری های مشترک تهران و سئول تبدیل شود.
شهردار تهران روز دوشنبه به منظور شرکت در دو اجلاس بین المللی به سئول پایتخت کره جنوبی سفر کرده است.
محمدعلی نجفی در جریان این سفر با حضور در نشست شهرداران قهرمان OECD در زمینه رشد فراگیر در جمع شهرداران و مقامات شهری از کشورهای مختلف جهان سخنرانی خواهد پرداخت.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9353//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.