محمدحسین تاجیک روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: درپی تغییرکاربری اراضی کشاورزی شهرستان ورامین ، 6 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و دیوار کشی در روستای باغخواص ، احمد آباد و حسین آباد جواهری از توابع بخش مرکزی شناسایی شد که با تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی ، حکم تخریب این ساخت و سازها صادرشد.
وی افزود : این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز به استناد تبصره یک و 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی در اراضی کشاورزی با حضور نمایندگان فرمانداری ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تخریب شد و 40 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی پاکدشت آزاد شد.
تاجیک افزود: عده ای از افراد سودجو با سوء استفاده از عدم شناخت افراد از بافت شهرستان ، اقدام به محصور نمودن غیر قانونی اراضی کشاورزی نموده و این اراضی را با قیمت گزاف به فروش می رسانند .
وی تأکید کرد : هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد و ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب خواهند شد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار اراضی کشاورزی دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.