سیدرحمان حسینی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید ) در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 375 نابینای مطلق و کم بینا از خدمات بهزیستی ورامین بهره مند هستند که از این تعداد 60 نفر نابینای مطلق و 315 نفر کم بینا می باشند.
وی اظهار داشت : 75 نفر از نابینایان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی ورامین ، مستمری دریافت کرده و مابقی از خدماتی نظیر دریافت وسایل آموزشی ، عصای سفید و دستگاه به دید برخوردار می شوند.
وی بیان کرد:بهزیستی در سه حوزه پیشگیری ، درمان و پس از درمان خدمات خود را به مردم و نابینایان ارائه می دهد که دستیابی به اهداف هر یک از این حوزه ها به همراهی و همکاری مردم ارتباط مستقیم دارد.
وی گفت : درحوزه پیشگیری ، بهزیستی همه ساله طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی ) را در کودکان 3 تا 6 ساله در پایگاه های بهزیستی و مهدهای کودک اجرا می کند تا کودکان مشکوک به بیماری شناسایی و مراحل درمان آن ها انجام شود.
حسینی افزود: سال گذشته از 18 هزار کودک 3 تا 6 ساله ورامین ، حدود 12 هزار کودک در 48 مرکز سنجش ، مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که اجرای این طرح از نابینایی مطلق 12 کودک جلوگیری کرد.
رئیس بهزیستی ورامین تأکید کرد: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع شناسایی گردد قابل درمان است و در صورت بی توجهی می تواند به نابینایی فرد منجر شود.
وی مهترین مشکل کم بینایان و نابینایان را وضعیت اشتغال عنوان و اظهار کرد: اگر قانون اختصاص سه درصد از جذب ارگان های دولتی به افراد معلول اجرا شود ، بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه برطرف می شود.
رئیس بهزیستی ورامین افزود : آن دسته از کارفرمایانی که از افراد معلول و نابینا استفاده کنند از معافیت پرداخت سهم بیمه کارفرما به مدت 5 سال برخوردار می شوند.
حسینی با اشاره به تلاش بهزیستی در تأمین مسکن نابینایان گفت : در حال حاضر برای تأمین مسکن این قشر از جامعه ، 80 میلیون ریال کمک ریالی بلاعوض به آنان ارائه می شود.
وی گفت : 2 نفر از نابینایان ورامین با ثبت نام در مسکن مهر پردیس از تسهیلات 80 میلیون ریالی و یک نفر دیگر از کمک هزینه 80 میلیون ریالی خرید مسکن برخوردار شده اند.
وی در خصوص مناسب سازی محل تردد نابینایان در شهر ورامین گفت : با تعامل بسیار خوب ادارات و نهادهایی همچون شهرداری ، معابر ورامین برای تردد این افراد مناسب سازی شده و پیاده روهای این شهر توسط شهرداری با موزائیک های نواری ، مناسب سازی شده است.
رئیس بهزیستی ورامین افزود : با هماهنگی صورت گرفته قرار شده تا نمایندگانی از بهزیستی ، شهرداری و فرمانداری به همراه یک معلول همراه با ویلچیر و عصای سفید از میدان امام حسین (ع) و رازی را طی کرده و موانع و مشکلات تردد معلولان شناسایی و در کمیته مناسب سازی به منظور برطرف شدن مطرح شود.
23 مهرماه روز جهانی نابینایان ( عصای سفید ) نامگذاری شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار : سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.