به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیزدهمین جلسه شورا جزئیات طرح الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره برداری املاک، اراضی و اموال منقول شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی، موسسات عمومی و غیر دولتی را بررسی و تصویب کردند.
مجید فراهانی عضو شورای شهر در جریان بررسی این طرح گفت:تعداد واگذاری‌ها آنقدر زیاد است که اگر بخواهیم هرکدام را تک به تک بررسی کنیم با ٤ جلسه در هفته هم راه به جایی نمی‌بریم.
وی افزود: پیشنهاد می‌شود کمیته‌ای ذیل کمیسیون‌های شورای شهر تشکیل شود تا واگذاری‌های کمترازیک میلیاردتومان را در این کمیته بررسی کنند و واگذاری‌های بالای یک میلیارد تومان در شورا بررسی شود.

**حسن رسولی عضو دیگر شورا با بیان اینکه دغدغه شهرداری را در خصوص واگذاری املاک درک می‌کنم گفت:شهرداری از تراکم بالای فعالیت در شورا و احتمال فلج شدن کارها در شهرداری نگران است.
وی گفت:باید برای نحوه واگذاری املاک کاری کرد، چرا که موجبات رفتارهای سودجویانه فراهم شده است.

**مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز در ادامه بررسی ها پیشنهاد مسکوت ماندن این طرح به مدت ۲ هفته را مطرح کرد اما اعضای شورا به این پیشنهاد رای ندادند.

**محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، نیز با بیان اینکه اکثر واگذاری ها به تصویب شورای شهر نرسیده گفت: مبدعان این طرح خواسته اند تا آمار و ارقام واگذاری ها به اشخاص در اختیار شورا قرار گیرد.
وی گفت: برخی از واگذاری ها به صورت رایگان انجام شده است.
هاشمی با تاکیدبر اینکه با این طرح شهرداری ملزم می شود لیست واگذاری ها را بررسی و هر کدام از آنها که مغایر با طرح باشد به شورا ارائه دهد گفت:شورا پس از دریافت گزارش بررسی صحت و سقم آن را انجام می دهد.

**به گزارش ایرنا کلیات مصوبه فوق در جلسات قبلی شورا تصویب شده است.
همچنین اعضای شورا در جزئیات طرح شهرداری تهران را مکلف کردند تا کلیه ماده واحده ها را تا یک ماه به شورای شهر تهران برای تایید ارائه کند.
همچنین شهرداری تهران مکلف شد فهرستی از کلیه واگذاری ها که مغایر این طرح را از سال ۷۸ (اولین دوره تاریخ شورای اسلامی) می باشد ظرف مدت ۳ ماه برای بررسی به شورا ارائه کند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگاران: مهدی مقدر، معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهران/7244/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.