به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پورسیدآقایی عصر شنبه در مراسم معارفه فرنوش نوبخت به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره‌برداری مترو تهران اظهار کرد: قطعا ما براساس توصیه افراد نیرویی را در سمت و پست‌های جدید نخواهیم گذاشت و همه عزیزان در شرکت مترو باید به خودشان نگاه کنند نه به مدیران بالادستی و هرکسی که توانایی و شایستگی داشته باشد مطمئن باشد در این دوره رشد می‌کند و هرکسی که در نزد خودش این شایستگی را نداشته باشد قطعا افول خواهد کرد.
وی تصریح کرد: نیروهای خوب، متدین، لایق در ترکیب جدید شرکت مترو حضور خواهند داشت و افرادی که غیر از این ویژگی‌ها داشته باشند باید تغییر و اصلاح شوند و همچنین اعتقادات مذهبی و سیاسی در جابه‌جایی افراد ملاک نیست و ما براساس توانمندی و کارآمدی آنها را انتخاب خواهیم کرد.
به گفته پورسید آقایی، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های حمل و نقل ترافیک شرکت مترو تهران است چرا که این شرکت نقش جدی بر زندگی مردم دارد و هر روز نقش این شرکت در توسعه تهران پررنگ تر می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت شرکت بهره‌برداری متروی تهران، نخستین تغییرات را در این مجموعه آغاز کردیم و برهمین اساس گزینه‌های مختلفی برای این شرکت در نظر گرفته شد که خوشبختانه منتهی به انتخاب فرنوش نوبخت برای این مسئولیت شد.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: در انتخاب مدیرعامل جدید مترو نشان دادیم که حضور افراد در سمت‌های مختلف هیچ ارتباطی به قومیت‌ها و مذهب ندارد و انتخاب‌ها براساس لیاقت‌ها و شایستگی‌ها انجام می‌گیرد.
وی یادآور شد: در کنار انتخاب مدیرعامل مترو تاکید ویژه‌ای نیز بر ترکیب افراد در مترو داشتیم که حضور جعفر ربیعی به عنوان رئیس هیات مدیره برای هماهنگی‌های کارهای مترو مثمرثمر خواهد بود.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه به حضور افراد جدید در هیات مدیره مترو تهران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ترکیب خوبی در هیات مدیره ترسیم شده و بازتاب این انتخاب در بین دوستان مترو نشان داد که انتخاب بنده درست بوده و همراه با بازتاب جامعه تخصصی مترو بوده است.
وی از اعضای هیات مدیره جدید شرکت بهره برداری مترو خواست در بخش‌های مختلف از جمله معاملات و نوع آن براساس آیین‌نامه‌ها تصمیم‌گیری کنند.
معاون شهردار تهران ضمن انتقاد از انعقاد برخی قراردادها قبل از آغاز به کار دوره مدیریت شهری جدید بیان کرد: متاسفانه شاهد بودیم این قراردادها به صورت عجولانه منعقد شده و برای امضای آنها اصرارها و تلاش‌هایی نیز صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: امیدوارم تیم جدید در شرکت مترو اعم از مدیرعامل و ترکیب هیات مدیره بتوانند اقدامات شایسته‌ای را در مجموعه مترو انجام دهند.
پورسیدآقایی تاکید کرد: یکی از سیاست‌های ما دوری از ارائه اعداد و ارقام خاص است چرا که نگاه اصلی ما افزایش بهره‌وری مترو با شاخص کمی و کیفی به مسافران خواهد بود.
به گفته وی،‌ متاسفانه بسیاری از پروژه‌ها چه در دولت و چه در شهرداری تنها توسعه فیزیکی بوده است و این نگاه باید تغییر کند و پروژه‌ها براساس افزایش کیفیت زندگی مردم و بهبود شرایط آنها باشد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: چنانچه در طول سال‌های گذشته متوجه شویم کیفیت زندگی مردم با اجرای پروژه‌ها افزایش یافته ، این کار باارزشی است و در صورتی که نتوانیم در این مسیر به موفقیت برسیم نشان می‌دهد که رفتارهای توسعه‌گرایانه ما قابل قبول نبوده است.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.