به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی فیض روز چهارشنبه در آیین مهر عاطفه ها در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران اظهار کرد: سال گذشته 15میلیارد تومان از طریق این طرح در مدارس جمع آوری شد که مازاد آن در مناطق کم برخوردار استفاده شد.
وی گفت: امسال چهارمین سالی است که برنامه مهر عاطفه ها را در سطح مدارس به همت سازمان دانش آموزی برگزار می کنیم.
فیض افزود: برنامه مهر عاطفه ها، یکی از افتخارآمیزترین برنامه های ما است که در چنین برنامه هایی از حال و هوای منیت و خودخواهی فاصله گرفته و به سوی امور خیر هدایت می شویم.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند که انصاف بر همه اعمال راهبری می کند که ما باید همه چیز را بین مردم و خودمان دو نیمه ببینیم، اگر ما نسبت به مردم بی توجه باشیم این مسئله آواری بر زندگی خود ما خواهد شد به عنوان مثال اگر کسی معتاد شود این اعتیاد می تواند افراد سالم را نیز مورد آسیب قرار دهد بنابراین اهمیت توجه به همنوع ضرورت دارد.
فیض خطاب به دانش آموزان گفت: خانواده ها را نیز به امر مهم و احسان و نیکوکاری تشویق کنید تا امسال شاهد مشارکت بیشتری در جشن عاطفه ها باشیم.
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به اینکه مهمترین جز ایمان احسان است، اظهار کرد: اهداف بسیاری درباره احسان و انفاق است و ما مسلمانان به هیچ وجه نباید نسبت به همنوع خود بی تفاوت باشیم.
وی گفت: محبت تنها زبانی است که برای همگان مشهود است و بر این اساس آموزش و پرورش تهران آمادگی کامل برای همکاری در برنامه را دارد.

*کمک حدود 4 میلیارد تومانی مردم استان تهران در جشن عاطفه ها
محسسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز در این آیین گفت: سال گذشته مردم استان تهران، حدود 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به جشن عاطفه ها کمک کردند.
وی گفت: با توجه به برگزاری جشن عاطفه ها در 23 و 24 شهریورماه سالجاری، تاکنون حدود 4میلیارد تومان جمع آوری شده است.
ولیئی با اشاره به حضور دانش آموزان نیازمند در کنار دانش آموان متمول در مدارس گفت: جشن عاطفه ها، پیوند عاطفی بین دانش آموزان متمول و دانش آموزان نیازمند است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران پیشنهاد داد: جشن عاطفه ها تنها به یک روز اختصاص نداشته و این برنامه تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.
آیین مهر عاطفه ها همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، مهدی بلوکات قائم مقام مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.