محسن ولیئی روز چهارشنبه در حاشیه آیین مهرعاطفه ها در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تعداد دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران اظهار کرد: این تعداد دانش آموز و دانشجو، از خدماتی از جمله کمک هزینه تحصیل، تهیه اقلام مورد نیاز تحصیل، شهریه، کلاس های تقویتی بهر مند شده و برای این افراد اردوهای مختلف زیارتی و تفریحی برگزار می کنیم.
وی با اشاره به فعالیت هفت کانون «رهپویان ولایت» در استان تهران گفت: سه تعداد از این کانون ها در شهرستان های استان و چهار کانون در شهر تهران فعالیت می کند که دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد از امکانات تحصیلی، علمی و آموزشی این کانون ها بهره مند می شوند.
ولیئی با بیان اینکه مسابقات مختلف از جمله قرآن در حوزه حفظ، تفسیر، قرائت، اذان و اقامه برای دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران برگزار می شود، افزود: مرحله مقدماتی این مسابقات امسال در 6 ماهه اول و مرحله کشوری آن در 6 ماهه اول سال97 برگزار خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امسال بیست و سومین سال برگزاری جشن عاطفه ها در کشور است که در 2مرحله(23 و 24 شهریورماه و 19 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: امسال در مرحله اول جشن عاطفه، حدود 4 میلیارد تومان جمع آوری شد و ما برای حدود 17 هزار دانش آموز و دانشجوی تحت حمایت خود بسته هایی را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار دادیم.
وی گفت: برای دانش آموزان مقطع ابتدایی مبلغ 70 هزار تومان، دوره اول متوسطه 100 هزار تومان، دوره دوم متوسطه 120هزار تومان و برای دانشجویان هم به طور متوسطه 180 هزار تومان اختصاص داده شد.
ولیئی افزود: در این بازه زمانی، مبلغ 70 تا 180هزار تومان، رقم آن چنانی نیست که بتواند نیاز دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را در طول سال تحصیلی برطرف کند، بنابراین مرحله دوم جشن عاطفه ها 19 مهرماه با همکاری سازمان دانش آموزی در 3هزار مدرسه تهران برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه در مرحله دوم جشن عاطفه ها، پاکت هایی با عنوان «لبخند عاطفه ها» از اول تا 18مهرماه، بین تمامی دانش آموزان توزیع شد، اظهار کرد: امروز دانش آموزان این پاکت ها را در اختیار مدیران آموزشی قرار می دهند و اولویت ما در این طرح، کمک به دانش آموزان نیازمندی که در آن مدارس حضور داشته و توسط مدیران مراکز آموزشی شناسایی شدند و کمیته امداد دخالتی در توزیع کمک به این دانش آموزان نداشته و تنها ناظر است.
وی گفت: در مرحله دوم جشن عاطفه ها، مبالغ جمع آوری شده و اضافی در مدارس متمول، از طریق مدیران آموزشی در اختیار نقاط محروم استان قرار داده و بین دانش آموزان نیازمند توزیع می شود.
ولیئی با اشاره به اینکه جشن عاطفه ها تنها مختص یک روز نیست و کار مستمر و پیوسته است که در طول سال ادامه دارد، افزود: شهروندان از طریق تلفن 7355 و سامانه #2222*724* از طریق تلفن همراه می توانند در جشن عاطفه ها مشارکت کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به اجرای طرح «یک جعبه کفش» با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای کمک به دانش آموزان در آستانه آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: این طرح از 20شهریورماه آغاز و تا 19 مهرماه ادامه داشت که امروز آیین اختتامیه این طرح برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در طرح «یک جعبه کفش» سال گذشته شهروندان تهران 8هزار و 500 جعبه کفش مردم به ارزش 300 میلیون تومان هدیه کردند، گفت: شهروندان امسال 12 هزار جعبه کفش را اهدا کردند که مبلغ آن تاکنون محاسبه نشده است.
ولیئی افزود: در طرح «یک جعبه کفش» فرهنگسراهای مناطق 22 گانه تهران، جعبه کفش هایی را تهیه و به شهروندان اهدا کرده و یا خود شهروندان این جعبه ها را تهیه می کردند که درون جعبه های کفش الزاما کفش نیست بلکه شهروندان ممکن است داخل این جعبه ها، لباس، نوشت افزار و وسایل مورد نیاز دانش آموزان به همراه نامه، دلنوشته برای فرد نیازمند قرار داداه و اهدا کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه سال گذشته در جشن عاطفه ها، 2 میلیارد و 800 میلیون تومان جمع آوری شده، گفت: امسال ما تعداد پایگاه ها را کم کرده و سعی کردیم با کارخانه داران و خیرین ارتباط بیشتری داشته باشیم که در مرحله اول جشن عاطفه ها، تاکنون حدود 4 میلیارد تومان جمع آوری شده و پیش بینی می کنیم که این کمک ها در سال جاری، 100 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

*شهرستان های شهریار و بهارستان، محرومترین شهرستان های استان تهران
ولیئی با بیان اینکه شهرستان های شهریار و بهارستان از لحاظ شدت فقر شهرستان شهریار و بهارستان وضعیت نامناسب تری نسبت به سایر نقاط استان تهران دارند، اظهار کرد: شهرستان های غرب استان تهران نسبت به شهرستان های شرق استان محرومتر هستند و شهرستان های دماوند، فیروزکوه وضعیت بهتری دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: هدف گذاری ما در این نهاد توجه بیشتر به مناطق غرب تهران و مناطقی است که فقرای بیشتری دارند مثل شهریار و بهارستان و در شهر تهران منطقه 12وضعیت نامناسبت تری نسبت به سایر مناطق تهران دارد که اعتبار ما بیشتر به این مناطق محروم هزینه می شود و هدف کمیته امداد هم توجه بیشتر به مناطق محروم و بالاخص فقرایی است که در این مناطق هستند.
آیین مهر عاطفه ها همزمان با سراسر کشور روز چهارشنبه با حضور مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران، مهدی بلوکات قائم مقام مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان در دبیرستان نمونه دولتی دخترانه حضرت نرجس(س) منطقه 6 تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.