به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری با بیان اینکه طراحی مسجد کودک باغ کتاب بسیار متفاوت از مساجد دیگر است، افزود: از ترکیب رنگ های جذاب و شاد در طراحی این فضا استفاده شده تا در کنار خانواده ها شاهد برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان باشیم.
به گفته جعفری زیربنای کل مسجد ویژه کودک و نوجوان که در طبقه دوم بلوک A قرار دارد، 600 مترمربع است که 300 متر مربع آن مربوط به بخش شبستان و 300 متر مربع مربوط به بخش آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه در راستای لزوم ترویج ارزش‌ها و فرهنگ ایرانی اسلامی به کودکان و نوجوانان این مسجد بنا شده، افزود: ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی یکی از اقدامات مهم و ضروری در بین کودکان و نوجوانان است به همین دلیل ضرورت دارد نسل آینده جامعه از سنین کودکی با این فرهنگ غنی آشنا شوند.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از راه اندازی باغ علم قرآنی در باغ کتاب تهران خبر داد و گفت: در این مجموعه با استفاده از تجهیزات و دستگاه های علمی آیاتی از قرآن که اشاره به مسائل علمی دارد، آزمایش می شوند.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی(غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
این مجموعه با 30هـــزار متر مربع فضــــای مفــــید و مسقف نمایشگاهی (از 65 هزار متر مربـع زیربنا) در مقایسـه با بزرگترین فروشـگاه جهان بارنز و نوبل در نیویورک حدود 11 هزار مترمربع، بزرگتر است.
باغ کتاب 25هزار مـتر مربع فضــای سبـز روی بام و 20هــــزار مترمربع محوطه دارد.
ایجاد محلی دائمی برای نمایش کتاب در تهران، ایجاد محیطی کاملا حرفه ای و متناسب با نیاز علاقه مندان فرهنگ و هنر، نگاهی نو به مسئله کتاب و فرهنگ، محلی برای شکوفایی افکار و ایده ها، مکانی برای ارائه کاربردی و عملی فناوری های به روز، تولید و نمایش کارهای هنری، ارتقای استانـداردهـــای تولید و نشر محصولات فرهنگی، ارائه باکیفیت خدمات و محصولات فرهنگی در سطح بین الملل از اهداف و ضرورت های راه اندازی باغ کتاب تهران است.
همچنین توسعه کمی و کیفی زبان و ادبیات فارسی، دسترسی مخاطبان بین المللی به منابع اسلامی و ایرانی، عرضـه و فروش تخصصی محصولات فرهنگی در سطح منطقه و راه اندازی مجموعه ای نمایشگاهی، آموزشی و سرگرمی کـودک و نوجـوان بخشی دیگر از اهداف راه اندازی باغ کتاب تهران است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.