به گزارش ایرنا ، سردار عبدالرضا ناظری روز سه شنبه در همایش فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی که در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی واحد ورامین – پیشوا برگزار شد اظهار کرد: فضای مجازی با تمامی ظرفیت ها، تهدیداتی را نیز به همراه دارد که اگر توجه ویژه ای به آن صورت نگیرد، آثار مخرب آن ، فضای جامعه را متأثر از خود می کند.
وی بیان کرد: امروز در مقابله نرم دشمنان قسم خورده نظام، آبرو و حیثیت جوانان به هدف اصلی تبدیل شده و دشمن از فضای سایبری در صدد هتک حرمت جامعه است.
ناظری با اشاره به سهولت دسترسی افراد به فضای مجازی گفت: افراد جامعه امروز به راحتی و با استفاده از تلفن همراه به فضایی دسترسی پیدا می کنند که غفلت از آن، آثار زیان باری را به همراه دارد.
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران اظهار کرد: وقتی فضای مجازی در اقتصاد، امنیت، مسائل علمی و فرهنگی نفوذ پیدا کرده و بسیاری از تحلیل ها و محاسبات را در این حوزه ها تغییر داده است لذا باید با دقت نظر بیشتری بر روی این فضا نظارت داشته و از انحراف آن پیشگیری کرد.
ناظری با اشاره به تلاش نیروی انتظامی در برخورد با جرائم سایبری گفت: در جرائم سایبری به ویژه در حوزه اقتصادی می توان زیان مال باخته را جبران کرد ولی وقتی حیثیت فرد در این فضا به مخاطره افتاد ، جبران آن امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی بر بروز برخی از ناهنجاری های اجتماعی گفت : بسیاری از قتل ها و جنایات از جمله قتل ستایش متأثر از فضای مجازی بوده و به خوبی می توان اثر گذاری این فضا را در بروز آن مشاهده کرد.
خبرنگار: سید حسن میری **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.