به گزارش ایرنا ، در این مراسم معنوی که همه ساله در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برادر بلافصل امام رضا (ع) برگزار می شود ، انبوه عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در صحن مطهر این امامزاده واجب التعظیم اجتماع کرده و گوشه ای از مصائب خاندان عصمت و طهارت را به تصویر می کشند.
زائران و مجاوران حاضر در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) در قالب هیات های عزادارسینه زنی و زنجیر زنی به عزاداری پرداخته و این مصیبت عظما را به محضر امام زمان (عج) و این امامزاده جلیل القدر تسلیت گفتند.
مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بر سردادن نوحه و شعرهای مذهبی در غم جانکاه شهدای مظلوم کربلا ،با کاروان اسرای دشت کربلا همنوا شدند .
در مراسم معنوی و تاریخی بنی اسد که از قدمتی 200 ساله برخوردار بوده و به ثبت آثار معنوی شهرستان پیشوا نیز رسیده ، عده ای ازمردم در قالب دسته های سینه زنی در حالی که لباس های سنتی بر تن دارند به صحن مطهر وارد شده و در اقدامی نمادین اقدام به جمع آوری پیکر شهدای دشت کربلا می کنند .
این افراد به صورت نمادین پیکرشهدای دشت کربلا را که سه روز بر روی زمین باقی مانده بودند را جمع آوری کرده و در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) می گردانند.
هیات های عزاداری در این بین با برپایی مراسم زنجیر زنی و سینه زنی دور این گروه بر معنویت این مراسم افزوند.
بنی اسد همان گروهی است که 2 روز پس از شهادت شهدای دشت کربلا اقدام به جمع آوری بدنهای مطهر آنها نمودند.
مراسم معنوی بنی اسد برای مردم شهرستان پیشوا از تقدس و معنویت خاصی برخوردار است و قیام خونین مردم دشت ورامین در 15 خرداد سال 1342 از همین مراسم و از صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) آغاز گردید.
مردم در مراسم بنی اسد سال 1342 که مصادف با 15 خرداد همان سال شده بود ، با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی (ره) کفن برتن کرده و پای پیاده به سمت تهران به حرکت در آمدند .
مردم عزادار و کفن پوش پیشوا با همراهی مردم ورامین در پل باقرآباد در برابر نیروهای تا به دندان مسلح رژیم سفاک شاه قرار گرفتند و توسط آنان با رگبار بسته شدند و تا ثابت کنند که مردم این دیار به خوبی پیام عاشورا را درک کرده و هیچ گاه سر تعظیم در برابر ظلم فرو نخواهند آورد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.