محمدحسین تاجیک روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت : همزمان با آغاز عملیات کشت پائیزه محصولات کشاورزی ، بیش از 2 هزار و 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیرکشت گیاه کلزا می رود.
وی اظهار کرد : سال گذشته حدود 900 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ورامین زیر کشت کلزا رفته بود که از این میزان ، حدود 300 هکتار از اراضی کلزا به دلیل سرمای آذرماه سال گذشته از بین رفت.
وی بیان کرد: میانگین برداشت محصول کلزا از هر هکتار مزارع شهرستان ورامین حدود 2 تن می باشد که تلاش می شود با اقدامات ترویجی و اصلاحی و بهره گیری از بذور اصلاح شده ، میزان برداشت این محصول در هکتار افزایش یابد.
تاجیک بیان داشت :سال گذشته با برداشت 5 هزار و 200 کیلوگرم محصول کلزا از یک هکتار اراضی شهرستان ورامین ، رکورد برداشت این محصول در استان تهران شکسته شد.
وی اظهار کرد: کشت محصول کلزا با توجه به نیاز 60 تا 70 درصدی آب نسبت به گندم بسیار مناسب می باشد ، ضمن این که کشت این گیاه باعث تقویت تولید شده و با تقویت حاصلخیزی خاک ، میزان برداشت محصول در سال آینده را افزایش می دهد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تصریح کرد: با کاشت این گیاه ، نیاز کشور به واردات دانه های روغنی برطرف می شود.
شهرستان ورامین بیش از80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.