هادی سپهوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه 46 درصد کل کلزای استان در شهرستان سلسله تولید شده است، اظهار کرد: شهرستان سلسله در سال زراعی جاری با تولید یکهزار و 380 تن دانه های روغنی کلزا و سویا توانست رتبه اول استان را در زمینه تولید دانه های روغنی به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به تولید چغندرقند به عنوان یکی از محصولات استراتژیک بخش کشاورزی، عنوان کرد: سال گذشته 52 هزارتن چغندرقند در این شهرستان تولید شد و امسال نیز پیش بینی می شود 85 هزار تن چغندرقند یعنی افزون بر سهمیه در نظر گرفته شده، در شهرستان برداشت محصول صورت گیرد.
مدیرجهاد کشاورزی سلسله از شهرستان سلسله به عنوان یکی از شهرهای مهم استان در زمینه تولیدات کشاورزی، یاد کرد و افزود: شهرستان سلسله همچنین رتبه اول تولید گردوی استان با تولید بیش از 30 در صد گردوی استان لرستان را داراست.
وی همچنین با اشاره به رتبه اول تولید بچه ماهی شهرستان سلسله در استان با تولید بیش از 57 میلیون قطعه در سال، خاطرنشان کرد: رتبه دوم تولید گوشت سفید استان، رتبه اول جذب اعتبارات مکانیزاسیون استان و رتبه اول در ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی از دیگر فعالیت های شهرستان سلسله در بخش کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی سلسله پیش بینی کرد امسال تولید محصولات کشاورزی شهرستان از مرز 300 هزار تن عبور کند.
کل اراضی شهرستان سلسله 41 هزار هکتار است که از این میزان، 12 هزار هکتار آبی، 25 هزار هکتار دیم و 4 هزار هکتار باغ است.
شهرستان سلسله با 75هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای استان لرستان است که مرکز آن شهر الشتر است.
این شهرستان از شمال به شهرستان دلفان، از جنوب به شهرستان خرم آباد و از شرق به شهرستان بروجرد محدود است.
آخرین اخبار و رویدادهای استان لرستان، ایران و جهان علاوه بر سایت ایرنا لرستان در کانال تلگرامی @irnalorestan نیز منتشر می شوند.
7265/6060
خبرنگار: زهرا جمشیدی نسب**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.