به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی فرهنگسرای فناوری اطلاعات، محبان و مشتاقان زیارت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که بُعد مسافت مانع حضور آنان در کربلای معلی و زیارت بارگاه منور امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) است، می‌توانند برای تجدید میثاق با آن حضرت و یا طلب حوائج دنیوی و اخروی به صورت حضوری یا اینترنتی در این طرح ثبت‌نام کنند.
ثبت‌نام‌کنندگان به زائران کربلای معلی نیابت داده تا از جانب خود و یا بستگان (چه آنان که در قید حیاتند و چه آنان که به رحمت ایزدی پیوسته‌اند) زیارت کرده و 2رکعت نماز زیارت به جای آورند.
طرح «جامانده» سال گذشته نیز به همت فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار و مورد توجه بسیاری از دوستداران اهل بیت(ع) قرار گرفت.
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این طرح تا 17 آبان (برابر با شب اربعین) به غرفه «جامانده» از غرفه‌های ویژه‌برنامه‌های «جلوه سوگ» واقع در میدان امام حسین (ع) یا نشانی اینترنتی www.niyabati.ir مراجعه کنند.
همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 66902138 تماس بگیرند.

*انتشار مجموعه «میراث نوحه خوانی اصیل»
کتاب «میراث نوحه خوانی اصیل»، عنوان مجموعه‌ای از متین رضوانی‌پور است که نویسنده در این کتاب به جمع‌آوری نوحه‌های معتبر و محلی و پژوهشی پیرامون گنجینه های نوحه خوانی اقوام ایرانی پرداخته است.
این کتاب با همکاری فرهنگسرای اندیشه منتشر و مجموعه نسبتا مبسوطی از نوحه و نوحه‌خوانی مناطقی همچون کاشان، کاشمر، خراسان رضوی، ساری، نهاوند، اهواز، بوشهر شوشتر، شیراز و یزد در آن ارائه شده است.
نویسنده این اثر، نوحه را به عنوان یکی از رایج‌ترین انواع نواهای مذهبی معرفی می‌کند که در ایام عزاداری به خصوص محرم اجرا می‌شود و نویسنده کوشیده‌ شده است نوحه‌های اصیل ایرانی را در این کتاب جمع‌آوری و در قالب نمونه فرهنگی مکتوب و صوتی به شیوه‌ای مدرن به نوحه‌ خوانان، آهنگسازان و پژوهشگران حوزه موسیقی سنتی و مذهبی در ایران و سراسر جهان ارائه کند تا فرهنگ شفاهی و سنتی ایران ترویج و به نسل‌های آینده انتقال ‌یابد.

*اجرای مجالس تعزیه‌خوانی در بوستان 22 بهمن
گروه تعزیه‌خوانی شهید فلاحی همزمان با فرارسیدن دهه دوم ماه محرم، به مدت پنج شب به اجرای مراسم در جوار شهدای گمنام واقع در بوستان 22 بهمن می‌پردازد.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 19 تهران با اشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت: تعزیه به‌ عنوان‌ گونه‌ای از هنرهای نمایشی در میان ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد.
سعید رنجبریان افزود: این هنر آیینی که عزاداری و حماسه کربلا را دنبال می‌کند هر سال در ایام ماه محرم به شیوه‌ای فاخر اجرا می‌شود.
وی، بیان احوال و مصایب خاندان حضرت امام حسین(ع) و بازگویی واقعه غم انگیز دشت کربلا را از اهداف اجرای مجالس تعزیه‌خوانی در بوستان 22 بهمن و در جوار شهدای گمنام عنوان کرد و گفت: این مجالس به همان سبک سنتی و قدیمی تعزیه و به صورت میدانی و با مشارکت شهرداری منطقه 19 در محله خانی آبادنو برپا می شود.
رنجبریان افزود: این مجالس تعزیه با عنوان «از مدینه تا مدینه» به سرپرستی بیژن معینیان از 10 مهرماه به مدت پنج شب با موضوع هایی از جمله شهادت حضرت مسلم بن عقیل(ع)، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع)، شهادت امام حسین(ع)، غارت خیمه ها، بازار شام و رسوایی یزید اجرا می شود.
علاقه مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به بوستان 22 بهمن واقع در خانی‌آباد نو، خیابان شهرداری مراجعه کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.