به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا یزدی روز سه شنبه در همایش «اقتدار حسینی» در شهرداری تهران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) با بیان اینکه حضرت محمد(ص) مبدع انقلاب اسلامی بوده و حرکتشان مبنای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار کرد:ایشان تفکر انقلابی را در اسلام بنیان گذاشتند و در عصر حاضر امام خمینی(ره) بنیانگذار تفکر انقلابی بودند که تفکر انقلابی توانست رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را مضمحل کند.
وی گفت: درطول دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم‌ انقلاب کردیم که ارزش آنها به دلیل شهادت ایشان نبود بلکه نوع نگاه، تفکر و زندگیشان برای ما ارزشمند بود و شهادت مزد آنان بود.
سرداریزدی با بیان اینکه ارزش شهدایی همچون شهید باکری و شهید همت به تفکر انقلابی و سبک زندگی آنان و روایت زندگی آنان از اهل بیت(ع) است، افزود: تفکر رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، اسلام ناب محمدی بود، ما باید سبک زندگی مان را همچون سبک زندگی شهدا کرده و درک کنیم که شهدا چگونه زندگی کردند و در رفتار خانوادگی، اجتماعی، زندگی سیاسی آنان چگونه بود.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه زندگی امام حسین(ع) برای ما ارزشمند و راه گشا است و شهادت ایشان برای دشمن وحشت انگیز بود، اظهار کرد: مسیری که شهدا طی کردند، مسیری بود که انقلاب و جامعه را بیمه کردند.
وی گفت: اکنون آن چیزی که دشمن دنبال می کند این است که آیا تفکر ما همان تفکر دوران دفاع مقدس است و سعی دارد از راه ها و روش های گوناگون از جمله فضای مجازی این موضوع را بسنجد که آیا مردم ما و به خصوص جوانان ما تفکری همچون دوران دفاع مقدس دارند و هنوز از رهبر معظم انقلاب تبعیت می کنند یا خیر و هر بار سیلی محکمی می خورند و می بینند که مردم ایران با هر نوع تفکر اجتماعی، عقیدتی و سیاسی هنوز از دین و کشورشان دفاع می کنند.
سردار یزدی با بیان اینکه جوانان و مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس، تفکر انقلاب داشته و عمل انقلابی را انجام دادند، افزود: دشمن در طول تاریخ سعی داشت که تفکر انقلابی را از ما بگیرد و دشمن زمانی که امثال شهید محسن حججی را می بیند که برای دفاع از کشور و وطن خود در صحنه حاضر می شوند، انقلابی بودن را در ما می یابد و نمی داند چه کند.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ گفت: نگرانی دشمن این است که نمی تواند به کشور ما نفوذ کند و ما باید دشمن را ناامید کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ما باید انقلابی فکرکردن، انقلابی عمل کردن و انقلابی بودن را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم، افزود: زمانی که مردم و بسیجیان باهم متحد هستند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار می دهند، می توانیم به آبادی کشور بپردازیم و در مقابل دشمن بایستیم، عزت مند شده و فرزندان خود را برای آزادی کشور آماده کنیم.
در همایش «اقتدار حسینی» با حضور محمدعلی نجفی شهردار و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از خانواده شهید مدافع حرم تقی ارغوانی از کارکنان شهرداری تهران تجلیل شد.
همایش «اقتدار حسینی» با اجتماع گردان های بیت المقدس و کوثر روز سه شنبه با حضور شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در محل شهرداری تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.