پیمان شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام اقدامی حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع مطرح بوده و بعنوان یکی از سیاست های راهبردی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: با هدف حفظ پوشش گیاهی و منابع پایه (آب و خاک) و فراهم شدن بستری مناسب برای تجدید حیات گیاهان مرتعی و جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی اجرای پروژه مدیریت چرا از اهمیت ویژه ای برخوردار است که در استان تهران به جدیت دنبال و اجرا می شود.
رئیس اداره امور مراتع استان تهران خاطر نشان کرد: با توجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند و قشلاقی (گرمسیر)و به پایان رسیدن فصل چرای دام در مراتع ییلاقی (سردسیر) و به منظور بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع و حسب قوانین و مقررات مربوطه و در راستای اجرای این پروژه از تمامی دامداران و بهره برداران باید از ورود زود هنگام احشام و دام و همچنین دام مازاد بر ظرفیت پیش بینی شده در پروانه چرای تمدید شده و یا مندرج در طرح های مرتعداری به این مراتع خودداری کنند.
شفیعی تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلفین طبق مقررات رفتار خواهد شد و با معرفی به مراجع قضایی پروانه بهره برداری آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می شود.
وی یادآور شد: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در ارتباط با چرای غیر مجاز دام است.
مراتع استان تهران دارای وسعتی بیش از 919 هزار هکتار است که حدود 276 هزار هکتار آن جزو مراتع ییلاقی، 260 هزار هکتار آن میانبند و 383 هزار هکتار آن از مراتع قشلاقی می باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.