به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه درهمایش تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت در محل فرمانداری این شهرستان گفت : برای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دولت ، همه افراد وارد میدان شدند و با حرکتی جهادی مکانی که به تصور برخی از افراد قابلیت برگزاری نمایشگاه را نداشت ، به یکی از بهترین نمایشگاه های منطقه تبدیل کردند.
محمدرضا یوسفی افزود : برای برگزاری این نمایشگاه حتی یک ریال هم هزینه نشد و تمامی ادارات از ظرفیت خود پای کار آمده و نمایشگاهی در خورشأن شهرستان ورامین برپا کردند.
وی تأکید کرد: ادارات ورامین نشان دادند که بدون پول هم می توان کارهای خوبی انجام داد.
وی یکی از بهترین بخش های نمایشگاه را حضور بانوان کار آفرین اعلام کرد و افزود: بانوان کار آفرین با بضاعتی اندکی کارهای بزرگی انجام می دهند و به اقتصاد خانواده و جامعه کمک می کنند .
یوسفی اظهار کرد: ما به عنوان مسئولان دولتی وظیفه داریم که از کمترین امکانات ، بهترین فرصت ها را در اختیار افراد قرار دهیم و تلاش کنیم که شرایط را برای فعالیت های اقتصادی خرد فراهم کنیم.
فرماندار ورامین تأکید کرد: اولویت ما بانوان هنرمندی هستند که از امکانات مالی مناسبی برخوردار نمی باشند و تلاش داریم که با استفاده از وام بانکی که بانک قرض الحسنه رسالت در اختیار این افراد قرار می دهد و ساده کردن شرایط دریافت این تسهیلات ، به حمایت آن ها بشتابیم.
وی گفت: توجه به فرصت های شغلی خرد، مشاغل خانگی و کارآفرینانی که با بضاعت اندک ، کارهای بزرگ کرده و برای دیگران نیز شغل ایجاد کردن بهترین راه برای توسعه اقتصاد است و این همان مهمی است که در سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز به آن اشاره شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت نیز در این جلسه گفت : توسعه فعالیت های کارآفرینان باعث تحقق سیاست های اقتصادی مقاومتی می شود.
محمدحسین حسین زاده افزود : قطع وابستگی به نفت باعث می شود که اقتصاد کشور پویا شودو این مهم با مدیریت کسب و کارهای خرد محقق می شود.
وی افزود : اکثر کشورهای پیشرفته جهان مانند ژاپن، اقتصاد خود را به وسیله اقتصادهای کوچک و خانگی اداره می کنند ، اقتصادی شاید به تنهایی کوچک باشد ولی در سرجمع بزرگ بوده و می تواند اقتصاد کشور را مدیریت کند.
وی اظهار کرد: بانک های دولتی در اعطای وام به مردم و کارآفرینان ، شرایط و قوانینی دارند که اجرای آن الزام آور است ، بانک که پول مردم را در اختیار دارد مجبور است برای اطمینان از بازگشت پول ، به اندازه ریسک صاحبان حساب ، وثیقه و ضمانت دریافت کند که البته برخی توان تأمین این وثیقه را ندارند.
حسین زاده افزود : بانک رسالت بر اساس بانکداری اسلامی و حرفه ای تلاش دارد تا با اعطای وام قرض الحسنه به افراد و به ویژه کارآفرین به راه اندازی کسب و کار کمک کند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.