سمیه محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درشش ماه نخست سال گذشته 24 هزار و 528 گردشگر داخلی و خارجی از این مکان فرهنگی بازدید کردند که این رقم امسال به 32هزار و 583 گردشگری داخلی و خارجی رسیده است.
وی ادامه داد: بازدید کنندگان خارجی در شش ماه نخست سال گذشته 9هزار و 312 نفر بود که امسال این میزان به 9هزار و862 نفر رسید.
وی با بیان اینکه 2هزار و 64 قطعه سفال و شیشه تاریخی در موزه آبگینه تهران حفاظت می شود گفت: از این تعداد 899 آبگینه و شیشه، 680 قطعه سفال، 242 بلور و 243 شی نفیس است.
محبی اظهار کرد: از نظر قدمت اشیا تاریخی را می توان قدیمی ترین سفالینه ها تندیس الهه مادر مربوط به هشت هزار سال پیش از مکانی نامعلوم و سفالینه گیل گمیش مربوط به تمدن اورک کشف در منطقه نهاوند و همچنین تنبوشه های شیشه (میله های خالی) مربوط به پنج هزار سال از جغازنبیل در موزه آبگینه نگهداری می شود.
مدیر موزه آبگینه از اهدای و انتقال 2شی معاصر و قدیمی در چند ماه اخیر به این مکان فرهنگی خبر داد و گفت: تندیس ماهی صمد بهرنگی(در سرسرای) و کوزه سفالی مربوط به دوره ساسانی( ورودی موزه) نیز در معرض دید عموم قرار گرفته شده است.
وی با بیان اینکه قیمت بلیت برای گردشگران هنوز تغییری نداشته است خاطر نشان کرد: ورودی برای گردشگران داخلی 2هزار و 500 تومان و برای گردشگران خارجی 15 هزار تومان می باشد.
به گفته محبی ساعت بازدید روزانه در نیمه دوم سال از 8 تا 17خواهد است.
مدیر موزه آبگینه از عملیات حفاظت و مرمت بنا و پی ساختمان این موزه خبر داد و افزود: به دلیل ترک خوردگی برخی از دیوارهای مجموعه، با همکاری کارشناسان میراث تهران تاکنون اقدامات حفاظتی در پی بنا صورت گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در سازه بنا وجود ندارد، تاکید کرد: تاکنون چند مرحله تزریق خاک در پی بنای اصلی انجام شده است.
موزه آبگینه موزه تخصصی سفال و شیشه ایران که در خیابان سی تیر واقع شده که این بنا متعلق به اواخر سده سیزدهم شمسی به دستور احمد قوام (قوام السلطنه از نخست وزیران ایران در اواخر قاجار و پهلوی) ساخته شد.
خبرنگار: امین کمالی فر ** انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.