به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های امروز نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم الحسنی(ع) با بیان اینکه ترامپ در سخنانش حداقل 20 دروغ آشکار داشت گفت: وضع ترامپ در سازمان ملل مانند لات های چاله میدان در گذشته است که سر گذرها می ایستادند و مردم را اذیت می کردند و باج می گرفتند.
وی افزود:امروز اگر بشریت بخواهد از کشوری بترسد باید از آمریکا که مانند گاو شاخ دار بی عقل است بترسد نه از ایران و جبهه مقاومت، که با تکیه بر اهل بیت(ع) و در راه دفاع از آنان با ترورست ها مقابله می کنند.
شاهچراغی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: دفاع مقدس یکی از مقاطع طلائی تاریخ ملت ایران است که فرهنگ مقاومت، صبوری، مقابله با مستکبران و شهادت را به ملت بزرگ ایران ارزانی داشت.
وی ادامه داد: سرمایه و فرهنگی که دفاع مقدس به ملت ایران داد باعث شد که تمامی دشمنان خارجی که فکر تعرض به این خاک را داشتند و همچنین فتنه گرانی که در داخل کشور حضور داشتند نا امید و مایوس شوند.
شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر و همچنین فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالاری شهیدان گفت: اصلی ترین انگیزه امام حسین(ع) برای قیام احیای این دو فریضه الهی بود.
وی افزود: امروز احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نباید فقط در ایام خاص و بدست افراد معدودی انجام شود، بلکه باید همه اقشار جامعه و همه زمان ها به این امر الهی اهتمام داشته باشند.
شاهچراغی در ادامه به آسیب های عزداری های سیدالشهدا(ع) پرداخت و عنوان کرد: نباید در هیات های عزاداری آلات موسیقی و لهو و لعب باب شود و صدای بلندگوها در آخر شب نباید موجب آزار و اذیت همسایگان شود.
وی خطاب به مداحان نیز گفت: مداحان باید سخنان خود در هیات مذهبی را بر اساس مستندات و کتاب های مورد قبول علمای دین عنوان کننند.
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/3218//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.