«رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در نامه ای به شهردار تهران از احتمال وقوع فاجعه ای در خیابان شهید سپهبد قرنی تهران با توجه به خطر 2 اسکلت فلزی که 18 و 13 سال معطل مانده اند؛ هشدار داد».
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، دراین اطلاعیه اعلام شده، با توجه به آخرین بررسی انجام شده توسط تیم تخصصی مدیریت شهری در روز چهارشنبه 29 شهریور ماه که به منظور بررسی وضعیت این ملک انجام شده، خطری ساختمان مرکز پژوهش های مجلس را تهدید نکرده و در این خصوص توجه به چند نکته ضروری است.
بر اساس مکاتبه پنج ماه قبل دکتر جلالی با شهردار وقت تهران و بازدید صورت گرفته از محل، بلافاصله شهرداری منطقه 6 ساختمانی را با دستور شهردار وقت تهران برای استقرار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در مجاورت ساختمان مذکور تحویل آن مجموعه داد تا نگرانی های آن مرکز رفع شود.
همچنین با توجه به بررسی انجام شده املاک همجوار مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی که در نامه مذکور به آن اشاره شده در حال حاضر در وضعیت ذیل قرار دارند:
در ضلع جنوب ساختمان و به فاصله 10 متر وهمچنین یک کوچه حائل، ملک گودبرداری شده ای واقع شده که پس از عملیات خاکریزی رفع خطر شده و دیوارهای حائل سازه نگهبان در آن وجود دارد.
همچنین در ملک واقع در ضلع شمال ساختمان مرکز پژوهش های مجلس که به صورت L می باشد در سالیان گذشته گودبرداری انجام شده ودر بخشی از آن نیز بنایی نیمه کاره تامرحله اسکلت وجود دارد که با سازه نگهبان مناسب به صورت خرپا و دیوار حائل ونیلینگ ایمن سازی شده است.ضمن آنکه فاصله این گود با ساختمان مرکز پژوهش ها 8 متر می باشد.
شهرداری منطقه 6 در انجام وظایف قانونی خود طی ماه های اخیر بارها از املاک مورد نظر وساختمان مرکز پژوهشهای مجلس بازدید و اخطارهای لازم فنی را به مالکان ابلاغ کرده است، ضمن آنکه مالکان موظف شده اند تا ظرف روزهای آینده گزارش کاملی از آخرین وضعیت ایمن سازی را به شهرداری اعلام کنند.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.