ولی الله محمدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش عمده ای از تخلفات زیست محیطی این منطقه شامل تخلیه نخاله و آتش زدن ضایعات شبانه انجام می شود.
وی با بیان اینکه این اقدامات موجب بروز آلودگی در هوا، خاک و آب منطقه می شود اظهار کرد: برای مقابله با بروز این آلودگی ها، ضمن تشدید برخود با تخلفات زیست محیطی، برنامه گشت شبانه نیز طی نیمه دوم سال جاری دراین منطقه اجرا خواهد شد.
وی همچنین به اجرای برنامه گشت و پایش شبانه واحدهای صنعتی شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای قانون جلوگیری از آلودگی هوا و حفاظت و بهسازی محیط زیست، برنامه پایش و گشت شبانه برای برخورد با واحدهای صنعتی منخلف در شهرستان اسلامشهر نیز اجرا می شود.
محمدی گفت: واحدهای صنعتی متخلف در صورت بی توجهی به موضوع محیط زیست و رعایت موازین استاندارد آلایندگی، به مراجع قضایی معرفی می شوند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر با اشاره به وقوع تخلف سوزاندن شبانه ضایعات در سطح این شهرستان گفت: برخورد با این تخلف زیست محیطی با راه اندازی گشت های شبانه و همچنین تشدید اقدامات نظارتی و کنترلی به صورت جدی پیگیری می شود.
به گفته وی، در همین ارتباط شعبه ویژه ای در دادگستری شهرستان اسلامشهر برای رسیدگی به جرایم حوزه محیط زیست تشکیل و موارد مرتبط به این شعبه ارجاع می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:اکبرکریمی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7251/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.