محمد حسین اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: ستاد برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتراستان تهران قطب الدین صادقی، افسر اسدی و عزت اله قمی را به عنوان داور این دوره از مسابقات برگزیدند.
وی گفت: جشنواره تئاتردر شهرستان های جنوب شرق استان تهران شامل ورامین، پیشوا، قرچک در حال برگزاری است و تا 28 شهریور ماه ادامه دارد.
اسماعیلی تاکید کرد: 2 نمایش در پایان جشنواره به جشنواره تئاتر فجر را ه می یابند.
عزت اله قمی متولد 1331 فارغ التحصیل لیسانس بازیگر و کارگردانی از مجتمع دانشگاه هنر تهران است؛ وی از سال 1346 کار هنری خود را با بازیگری آغاز کرد و تاکنون حدود 30 نقش را در تئاتر و فیلم و تله فیلم بازی کرده و حدود 30 تئاتر را کارگردانی نموده است.
وی 18 اثر از جمله قصه های خوب بابام، اقلیم عشق رویا، آبی در آبی، پژواک، قهرمان محله ما، سنجاق سری برای خواهر کوچکم، پیله، وسعت سبز و طلوع دیگر را به رشته تحریر در آورده است.
وی همچنین نمایش های عمو زنجیر باف (نویسنده : پرویز بشردوست )، باغ آرزوها - خانه بارانی ( نویسنده فرامرز طالبی )، آسید کاظم( نویسنده : استاد محمد ) و ضیافت ( نویسنده : بهرام بیضایی) را کارگردانی کرده است.
قطب‌الدین صادقی دیگر داور جشنواره تئاتر نیز متلود 1331 نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، بازیگر سینما، تلویزیون و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران است.
وی در سال 1354 مدرک کارشناسی خود را در رشته هنرهای نمایشی، از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد؛ سپس برای ادامه تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در دانشگاه سوربن پاریس، دوره کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته هنرهای نمایشی به پایان ببرد.
وی پس از پایان تحصیلات در سال 1364 به ایران بازگشت و در کنار تدریس در دانشگاه‌های مختلف، به فعالیت‌های هنری و ادبی پرداخت.
از عمده فعالیت‌های صادقی می‌توان به تالیف 50 نمایشنامه، کارگردانی 52 تئاتر و چندین فیلم کوتاه، ترجمه 18 کتاب و بازی در فیلم و سریال‌های مشهوری همچون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و معمای شاه اشاره کرد.
افسر اسدی نیز متولد 1336 است؛ وی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و چهره پرداز ایرانی است و دارای لیسانس کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد.
وی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر(سال 1368) بخاطر فیلم عبور از غبار ساخته پوران درخشنده و نامزدی بهترین بازیگر نقش دوم زن از سیزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1373) بخاطر فیلم روسری آبی ساخته رخشان بنی اعتماد از افتخارات هنری اوست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.