محمد حسین اسماعیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توسعه فعالیتهای هنری در حوزه تئاتر و حمایت از هنرمندان را از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر عنوان کرد و افزود: این جشنواره مقدمه ای برای راهیابی گروه ای تئاتر شهرستانی به جشنواره تئاتر فجر است.
وی با تاکید بر اینکه امسال شهرستان های جنوب شرق استان تهران میزبان بیست و دومین جشنواره تئاتر هستند خاطر نشان کرد: در ادامه سیاست تمرکز زدایی فعالیت ها در استان تهران، بیشتر جشنواره ها در شهرستان های استان برگزار و امسال با توجه به آمادگی شهرستان های جنوب شرق جشنواره در ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت برگزار می شود.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به ویژگی های جشنواره بیست و دوم نسبت به سال های گذشته اظهار کرد: امسال کار به انجمن نمایشی استان تهران واگذار شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد حمایت و تسهیل گری می کند.
معاون فرهنگی- هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران خاطرنشان کرد: نگاه صرف جشنواره ای به جشنواره تئاتر نداشتیم و کارگاه های آموزشی و پژوهشی و جلسه نقد و بررسی در این جشنواره برگزار شده است.
اسماعیلی شرط شرکت در جشنواره را حداقل یک اجرای عمومی در طول یک سال گذشته دانست و گفت: 60 گروه نمایشی آثار درخواست حضور در جشنواره را به دبیرخانه ارائه کردند که از این تعداد 17 گروه به جشنواره راه یافتند.
وی با بیان اینکه 12 گروه نمایشی در بخش مسابقه و رقابتی و پنج گروه در بخش غیررقابتی حاضر هستند افزود:این جشنواره 2 برگزیده دارد که به تئاتر فجر راه خواهند یافت.
نمایش های «بر پهنه چشمان مغربی ات» نویسنده سیروس همتی کارگردان سعید بصیری از شهرستان ری، «کادیلاک قرمز» نویسنده سمیرا روشن کارگردان ساناز روشن از شهرستان ری، «پری روی» نویسنده محسن سراجی کارگردان مجید گنج دوست از شهرستان پردیس، «من» نویسنده حمید ورد، فرهاد تجویدی، کارگردان کارگروهی شهرستان دماوند، «آخرین برگ» نویسنده داوود سرلک کارگردان امیر موسوی از شهرستان ورامین، «مکاشفه ای در باب یک میهمانی خاموش» نویسنده آتیلا پسیانی کارگردان بهنام زینعلی از شهرستان ملارد، «مزون» نویسنده شهرام سلطانی کارگردان عادل عزیزنژاد از شهرستان شمیرانات، «تنهایی مفرد من» نویسنده و کارگردان پیمان محمدمی آبادی از شهرستان شمیرانات، «به خاطر خواب من» نویسنده مهدی نصیری کارگردان کیانوش احمدی از شهرستان ری، «جنگ کثیف» نویسنده و کارگردان خشایار پیرعلمی ازشهرستان رباط کریم، « وقتی صدای سوت میاد سرتو بدزد» نویسنده مهدی صالحیار کارگردان وحید گودرزی و سهیل محمدی از شهرستان پاکدشت، «خدای کشتار» نویسنده یاسمینا رضا کارگردان عباس نورمحمدی از شهرستان بهارستان، «خواب در فنجان خالی» نویسنده نغمه ثمینی، کارگردان عباس ایمانی از شهرستان بهارستان، «زن پارسا» نویسنده داوود فتحعلی بیگی، کارگردان علی طربی از شهرستان ری، «شانس تنها یک بار در خانه کسی را می زند» نویسنده و کارگردان احسان رحیمدل
به بخش پایانی راه یافتند.
همچنین دو اثر « نازکنیز» نویسنده محمد مختاری، کارگردان امیر بدلی و نمایش «نیرنگ باز» نویسنده و کارگردان علیرضا ترامشلو از شهرستان قرچک به بخش آئینی و سنتی جشنواره معرفی شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.