به گزارش ایرنا، عیسی فرهادی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح جشنواره ملی «آی گل» روستای همه سین تهران افزود: روند مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش چشمگیر جمعیت این مناطق مشکلاتی را برای عرصه تولید کشور ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: برهمین اساس دولت دوازدهم توسعه مناطق روستایی و تلاش برای افزایش تولید و اشتغالزایی در این مناطق را به صورت جدید در دستور کار قرار داده است.
فرهادی با انتقاد از مهاجرت بی رویه روستاییان به تهران گفت: این روند موجب کاهش تولیدات مناطق روستایی و افزایش بیکاری در پایتخت شده است.
فرماندار شهرستان تهران تصریح کرد: درهمین ارتباط باید ظرفیت و قابلیت های مناطق روستایی شهرستان به ویژه در حوزه گردشگری را برای جذب سرمایه و رشد و توسعه اقتصادی منطقه بیش از پیش معرفی و تقویت کنیم.
فرهادی در ادامه به ظرفیت های ویژه روستاههای همه سین و هاجرآباد در شمال شرق تهران اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور توسعه زیرساخت ها و فراهم کردن زمینه رشد و رونق اقتصادی این منطقه، طرح گازرسانی به این 2 روستا به زودی اجرایی خواهد شد.
وی افزود: اجرای پروژه بهسازی راه ارتباطی این 2 روستا برای دسترسی بهتر به پایتخت نیز در دستور کار قرار دارد.
به گزارش ایرنا، حسین سروری بخشدار مرکزی تهران نیز در این مراسم گفت:توسعه و تقویت صنعت گردشگری از جمله راهکارهای موثر برای توسعه پایدار مناطق روستایی است.
وی افزود: روستاهای بخش مرکزی شهرستان تهران دارای ظرفیت های و جاذبه های بیشمار گردشگری ، طبیعی و تفریحی هستند که سرمایه گذاری دراین حوزه به طور قطع منجر به رشد و شکوفایی اقتصاد منطقه و بهبود سطح معشیت اهالی خواهد شد.
جشنواره ملی «آی گل» امروز در مراسمی با حضور ابوالفضل رضوی معاون مناطق روستایی نهاد ریاست جمهوری و معاون عمرانی استاندار تهران در روستای همه سین آغاز شد.
این جشنواره با هدف معرفی مزیت های بکر گردشگری و طبیعت گردی مناطق همه سین و هاجر آباد تا 24 شهریورماه با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و بازهای بومی و محلی ادامه دارد.
در این جشنواره اقوام مختلف کشور شامل کرد، لر، بختیاری، عشایر استان تهران، ترکمن های حوزه ترکمن صحرا و استان گلستان، کرمانج های استان خراسان، ترک های مهاجر استان تهران و دیگر اقوام محلی دراین جشنواره شرکت دارند.
روستاهای ده ترکمن (همه سین) و هاجر آباد سرخه حصار، تلو بالا تلو پایین چمن آب، یان چشمه از جمله مهمترین روستاهای بخش مرکزی شهرستان تهران با 400 سال قدمت در محدوده پارک ملی سرخه حصار و منطقه حفاظت شده جاجرود قرار دارند.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343/7243**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.