به گزارش ایرنا ، محمدکرم محمدی روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت بیمه مناطق روستایی و عشایری گفت: یکی از بزرگترین توفیقات دولت یازدهم و به تبع آن دولت دوازدهم توجه و خدمت رسانی به روستاها است که این مهم به کاهش مهاجرت از مناطق روستایی منجر شده است.
فرماندار پیشوا افزود: امروز که با همت دولت یازدهم و دوازدهم ، مبالغ مالیات بر ارزش افزوده به طور مستقیم به حساب دهیاری ها واریز می شود، دهیاران باید کارهایی را به پیش ببرند که اولویت و نیاز مردم است و از پروژه های غیرضروری بپرهیزند.
محمدی گفت: روستاهای پیشوا از ظرفیت های بالقوه ای در تولید برخوردارند ولی تا کنون بهره برداری لازم از این ظرفیت ها به عمل نیامده و مسئولان باید با همکاری روستائیان و تشکیل شرکت های تعاونی از این توان استفاده کنند.
وی با اشاره به نقش بانوان در تولید و توسعه روستاها اشاره کرد و گفت: زنان در تمامی مراحل تولید محصولات کشاورزی و تولیدات دامی دوشادوش مردان فعالیت می کنند لذا بستر سازی آموزش این افراد و هدایت آنان برای پرورش توانایی های اقتصادی و اجتماعی این قشر از جامعه ضروری است.
نماینده دولت در پیشوا با اشاره به نقش تعاونی ها در توسعه مناطق روستایی گفت: دولت در قالب تعاونی ها تسهیلات بسیار خوبی را با سود 5 و 8 درصد پرداخت می کند و تامین وثیقه آن حتی با کارت یارانه نیز امکان پذیر است.
محمدی اظهار کرد: اعطای این تسهیلات به روستائیان ، ظرفیت بسیار خوبی را برای رونق تعاونی ها و افزایش تولید و اشتغال در سطح روستاها فراهم می کند.
وی بیان کرد: زندگی های امروزه حتی در مناطق روستائی به گونه ای شده که حتی روستائیانی که در کانون تولید محصولات کشاورزی و دامی قرار دارند ، مایحتاج اولیه زندگی خود را خریداری می کنند در صورتی که روستائیان به راحتی می توانند با بهره گیری از ظرفیت های موجود در این مناطق ، مواد مورد نیاز زندگی خود را تأمین کنند.
فرماندار پیشوا گفت : نهادهای حمایتی باید مردم را در امر تولید و توانمندسازی کنند چرا که در آموزه های دینی و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، عزت مردم مورد تاکید فراوان قرار گرفته و برخورداری آنها از کار و شغل بهترین آبرو برای آنان خواهد است.
وی با اشاره به راه اندازی میز خدمت در روستاهای پیشوا گفت: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ، میز خدمت در مناطق روستایی ایجاد شده تا مردم با این طرح به درستی در این مناطق اجرا شده و روستائیان از مزایای آن برخوردار شو.ند.
پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.