قاسم حقانی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح احیاء و مدیریت مراتع شامل پروژه های بوته کاری ، بذرکاری ، بذر پاشی و ذخیره نزولات آسمانی است که این اقدامات علاوه بر حفظ و افزایش پوشش گیاهی، حفظ منابع آب و خاک و جلوگیری از پر شدن مخازن سدها از رسوبات موجب حفظ و بهبود اکوسیستم های مرتعی می شود.
وی با بیان اینکه امسال 13 هزار و 231 هکتار پروژه های احیایی در سطح مراتع استان تهران اجرایی خواهد شد اظهار کرد: با اجرای این پروژه ها شاهد ایجاد اشتغال بیش از 3 هزار نفر به صورت مستقیم و بیش از 22 هزار شغل بصورت غیر مستقیم خواهیم بود.
حقانی ادامه داد: با هدف مقابله با پدیده بیابانزائی و کاهش آثار زیانبار گرد و غبار قرار است در طول برنامه ششم توسعه 43 هزار و 791 هکتار عملیات بیابانزدائی در قالب پروژه های نهالکاری ، مدیریت روان آب توأم با بذرکاری ، مدیریت جنگل دست کاشت مناطق بیابانی و مراقبت و آبیاری در شهرستان های ملارد ، ورامین و ری به مرحله اجرا درآید که امسال عملیات بیابان زدائی در سطح 4 هزار و 997 هکتار اجرائی می شود.
استان تهران دارای بیش از 919 هزار هکتار عرصه های مرتعی است و وسعت اراضی بیابانی استان حدود 105 هزار هکتار می باشد که تاکنون بیش از 20 هزار هکتار آن زیر پوشش عملیات بیابان زدائی و تثبیت شن های روان قرار گرفته است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/109/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.