به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در مراسم معارفه شهرداران جدید مناطق ١٢، ٤، ١٣، ٩، ٢١ و ١٥ تهران افزود: آنچه در یک ماه اخیر کم و بیش مشهود بوده و باید حل کنیم، مساله نظافت شهر است.
وی اظهار کرد: در این خصوص قبلا هم احساس می کردم که وضعیت نظافت شهر قابل قبول نیست و در حال حاضر نیز افت کرده که البته بخشی از این موضوع به دلیل بحث های مربوط به نقل و انتقالات طبیعی است.
شهردار تهران همچنین سد معبر را از دیگر مشکلات فعلی شهر عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی این مشکل بسیار از هم گسیخته است، به طوری که باب شده تمام سوپرمارکتی ها و میوه فروشی ها پیاده روی جلوی مغازه خود را به تصرف درمی آورند.
نجفی تصریح کرد: ابتدا باید به این افراد فرصت داد تا وسایل خود را از پیاده رو جمع کنند و سپس با این موضوع برخورد کنیم.
وی با اشاره به اینکه البته می دانم که برخی در شهرداری از این افراد پول می گیرند، افزود: مشکل دیگر مربوط به ساخت و سازهایی است که در کنار خیابان انجام می شود، مدت ها افراد پیاده روی جلوی ساختمان در حال ساخت را با حصاری می پوشانند و مانع تردد شهروندان می شوند.
وی گفت: گاهی این موضوع اجبار است که در این خصوص باید قاعده آن تعریف شود و در موارد غیر، مالک باید علی الحساب هزینه ای را پرداخت کند تا به دلیل پرداخت هزینه کار به درازا نکشد.
نجفی در ادامه به موضوع عوارض ساخت و ساز در شهر تهران اشاره و اظهار کرد: در مواردی دست شهرداران مناطق باز است تا طبق مصوبه شورا تخفیف دهند که در برخی از موارد این امر راهگشا بوده است.
وی تاکی کرد: در هر صورت باید 100درصد محاسبه عوارض به صورت مکانیزه انجام شود تا تمامی محاسبات مشخص برای ساخت زمین شهروندان از طریق این سامانه(وب) تعیین شده و مساله پشت باجه که در شهرداری تهران معروف است نیز به این شکل حل و فصل شود.
شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه هدف مشترک همه ما خدمت به مردم و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق این خدمت است، گفت: اصل برای ما شهر و خدمت به شهروندان است و شهرداری فرع و ابزار محسوب می شود.
وی با بیان اینکه امیدوارم در این دوره از مدیریت شهری بتوانیم برادرانه با یکدیگر همکاری کنیم، اظهار کرد: هدف مشترک همه ما خدمت به مردم و و حفاظت از نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق این خدمت است.
شهردار تهران پایبندی به ضوابط و قوانین را از نکات مهم مورد توجه این دوره از مدیریت شهری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرداری تهران فرار از قانون است، گاه اقداماتی صورت گرفته که شاید ٨٠ درصد آن با نیت خیر باشد اما در دراز مدت به ضرر شهرداری و کشور منجر می شود.
نجفی افزود: روال کار مدیریت حمایت از مدیران است، اما در صورت انجام هر گونه اقدام خلاف قانون شرعا و قانونا نمی توانم حمایت کنم و بر عمل خلاف صحه بگذارم.
وی در ادامه به رویکردهای جدید مدیریت شهری تهران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر همه ما مدیران شهری باید متناسب با رویکردها و جهت گیری هایی که در قالب برنامه پیش از جلسه رای گیری به شورا ارائه شد، حرکت کنیم.
شهردار تهران با تاکید بر اینکه تکریم ارباب رجوع از مهمترین برنامه های شهرداری
است، افزود: گزارش های زیادی از بداخلاقی شهرداری نسبت به مردم شنیده ام، مواردی است که خلاف قاعده کار را راه می اندازیم که حتما در آن فساد وجود دارد. نجفی تصریح کرد: براساس شاخص های مختلف مناطق شهر تهران را ارزیابی می کنیم و در مناطقی که زیر شاخص های تعریف شده هستند باید سرمایه گذاری بیشتری صورت برای از بین رفتن فاصله ها انجام شود.
به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی شهردار تهران با صدور احکام جداگانه ای شهرداران جدید 6 منطقه پایتخت را منصوب و معرفی کرد.
راساس احکام صادره، حسینی نوکنده به عنوان شهردار منطقه 4، سیدعلی مفاخریان به عنوان شهردار منطقه 9، پیمان حسین محسنی به عنوان شهردار منطقه 12، مرتضی رحمان‌زاده به عنوان شهردار منطقه 13، وحیدرضا انارکی محمدی به عنوان شهردار منطقه 15 و حسن رحمانی به عنوان شهردار منطقه 21 تهران منصوب شدند.
تهرام 9353**1625
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.