به گزارش خبرنگار ایرنا، صدها تن از دانشجویان و اساتید دانشگاههای تهران به همراه اقشار مختلف عصر یکشنبه در دفاع از مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.
دانشجویان با فریادهایی همچون، سکوت در مقابل کشتار مسلمانان میانمار نمونه بارز دروغ حقوق بشر است، سکوت مدعی حق بشر جز موجب کشتار بشر، قوه قضائیه باید در حمایت از مسلمانان میانمار و کشمیر از جایگاه حقوقی وارد شوند و مرگ بر حقوق بی بشر، انزجار خود را از حرکات وحشیانه ارتش کشور میانمار در کشتار جمعی از مسلمانان این کشور نشان دادند.
تجمع کنندگان علاوه بر تصاویر دلخراش کودکان مظلوم مسلمان میانمار، دست نوشته هایی با مضامین مسلمان می میرد ذلت نمی پذیرد، مرگ بر رژیم کودک کش صهیونیستی، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا به همراه داشتند.
جوانان مومن و انقلابی تهران همچنین در بیانیه ی پایانی این تجمع اعلام کردند؛ کسی که صدای انسانی را بشنود که فریاد کمک‌خواهی سر می‌دهد و بی‌تفاوت باشد، مسلمان نیست.
در این بیانیه آمده است: همزمان با ایام حج و اعیاد سعید قربان و غدیر، مسلمانان مظلوم میانمار، بار دیگر توسط نیروهای دولتی و بودائیان افراطی این کشور مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته‌اند. فجایع انسانی روزهای اخیر علیه مسلمانان مظلوم میانمار، توجه و نگرانی هر انسان آزاده و باوجدانی را به خود جلب کرده است.
در ادامه این بیانیه آمده است، روزها از پی هم می‌گذرند اما همچنان مجامع بین المللی مدعی حقوق بشر، موضع خود را مشخص نکرده‌اند. همان نهادهایی که هر روز مسلمانان را به خاطر احکامی همچون قصاص و جهاد به خشونت و نقض حقوق بشر متهم می‌کردند، امروز در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار 'سکوت مرگ' پیشه کرده‌اند.
این بیانیه می افزاید: نهادهای بین المللی، تحت سیطره‌ کشورهای غربی قرار گرفته و به دلیل دوستی با حکومت جائر و جنایتکار میانمار، به وظایف انسانی و قانونی خود عمل نمی‌کنند.
در این بیانیه تاکید شده است؛ ما به عنوان پیشگامان جنبش دانشجویی مسلمان و به نمایندگی از جوانان مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، شدیدا اقدامات غیرانسانی حکومت و افراطیان بودایی را محکوم می کنیم.
خبرنگاران: مجید بروجردی و امین کمالی فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.