ناصر محمودی فرد روز چهارشنبه در همایش و دوره آموزشی اعضای شورای شهرستان های دماوند و فیروزکوه به اهمیت کار شوراها اشاره و بیان کرد: جایگاه شوراها از دولت هفتم مطرح و به یک نهاد مردمی تبدیل شد و انتظار می رفت که به درستی پیش رود و مردم در سرنوشت خودشان مشارکت داشته باشند.
وی افزود: از دولت نهم به بعد به شوراها توجه آنچنانی نشد اما از دولت یازدهم بار دیگر آموزش شوراها مورد توجه قرار گرفت.
محمودی فرد اظهار کرد: شوراها تنها نهاد مردمی است که کارشناسی وجود ندارد و به عنوان یک جایگاه بین مردم و حاکمیت فعالیت می کنند و هدف از طرح موضوع شورا در قانون اساسی به این دلیل بوده که مردم در سرنوشت خودشان دخالت داشته باشند.
فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: هدف شورا این است که نقش دولت در زمینه اجرا را کاهش دهد اما تاکنون واگذاری امور به شوراها را شاهد نبودیم و شاید رابطه دو طرفه باشد که نه شورا به دنبال این موضوع هستند و نه دولت قصد واگذاری امور را داشته است.
این مقام مسئول اضافه کرد: هر جایی که امور به دست مردم سپرده شد شاهد موفقیت چشمگیر در آن بودیم و در سرنوشت کشور تعیین کننده بود و همه ما مصونیت کشور را مدیون مردم هستیم.
وی در ادامه گفت: شورا نقش نظارتی دارند و به جای اینکه به بررسی فعالیت شهرداران بپردازند بعد از گذشت مدتی شورا نیز آلوده بحث های اجرایی خواهند شد.
ناصر محمودی فرد تصریح کرد: در اولین جلسه آموزشی پنجمین دوره شورای اسلامی شایسته است به این موضوع توجه کنیم که مبحث آموزش را به عنوان یک اصل قرار دهیم.
ابوطالبی، کارشناس شورای استانداری تهران در ادامه این همایش با تاکید بر اهمیت مدیریت شهری بیان کرد: دامنه فعالیت مدیریت شهری بسیار گسترده است و تنوع وظایف بسیار بالا است.
وی افزود: مدیریت محلی را نمی توان با مدیریت شهری مقایسه کرد، زیرا کسی که قصد فعالیت در زمینه مدیریت شهری را دارد باید در تمام زمینه ها اطلاعات کسب کند چرا که نداشتن کارشناس و متخصص در هر زمینه ایی موجب عدم موفق می شود.
وی در پایان گفت: 18 سال از عمر شورا می گذرد، حال که بحث آموزش مطرح شده است باید توجه داشت که آموزش شورا زمانی مطلوب است که به موقع، مصداقی و کاربردی باشد.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.