مجید فراهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرداری تهران از کمیسیون ماده صد درآمد کسب می کند خاطر نشان کرد: اساس شکل گیری این کمیسیون بر جلوگیری تخلفات ساختمانی است و در حقیقت این کمیسیون نباید اجازه دهد تخلفات ساختمانی رخ دهد.
وی افزود: مبنای اصلی این است که اگر تخلف انجام می شود، باید تخریب شود و در شرایط خاص جریمه گرفته شود اما عملا به تصمیم های این کمیسیون به عنوان منبع درآمد شهرداری ها نگاه می شود.
فراهانی اظهار کرد: سازنده ها نیز می دانند که اگر تخلف کنند بعدا در کمیسیون ماده صد جریمه پرداخت می کنند و بنابراین به تخلفات توجهی نمی کنند.
وی عنوان کرد: ساخت و سازها قطعا در قیمت مسکن تاثیر داشته اند و به واسطه جرائم قیمت مسکن در تهران افزایش پیدا کرده است.
عضو شورای شهر شهر تهران اظهار کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی موجب شده که شهر به حالت بی قواره ای درآمده و تخلفات به عنوان یک عرف و رویه همیشگی درآید.
وی با تاکید بر اینکه شورای شهر پنجم روش کمیسیون ماده صد را تغییر خواهد داد گفت: از برنامه های اصلی شورای شهر پنجم ایجاد درآمد های پایدار برای شهر تهران است تا از درآمدهایی که توسط کمیسیون ماده صد بدست می آیدو موجب تخریب شهر می شود، جلوگیری کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.