به گزارش خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در بیست و نهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران اظهار کرد: در اجرای طرح و برنامه های اقتصاد مقاومتی نقش اول را بخش خصوصی بر عهده دارد.
وی گفت: جایگاه سازمان های متولی بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی در اجرای طرح و برنامه های اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است و باید نسبت به رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در قالب مصوبه های لازم اقدام کنند.
هاشمی همچنین از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست که تا روز 20 مرداد با دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های استان تهران، آمار دقیق اشتغال استان در یکسال اخیر و در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدماتی را احصاء و ارائه کنند.
استاندار تهران همچنین از دستگاه های اجرایی استان خواست که برای اشتغال و به کارگرفتن نیروی انسانی، افراد ساکن تهران را در اولویت قرار دهند.

**فراخوان برای مشارکت دانش آموختگان بیکار در طرح کارورزی
نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران نیز در نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی از آغاز فراخوان طرح کارورزی با هدف آموزش مهارت های لازم به دانش آموختگان بیکار استان در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد.
وی اظهار کرد: واجدین شرایط این طرح باید دارای شاخص هایی مانند حداکثر 25 سال سن برای مقاطع کاردانی، 28 سال برای کارشناسی و 33 سال برای کارشناسی ارشد باشند.
وی از داوطلبان مهارت آموزی خواست برای شرکت در این طرح از طریق سامانه اینترنتی www.karvarzi.mcls.gov.ir اقدام کنند.
ترکی همچنین برنامه استانداردسازی محصولات تولیدی در بخش های مختلف صنعتی و مواد غذایی برای مصرف داخلی یا صادرات را از دیگر تصمیم های نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران برشمرد.
وی افزود: قرار است تولید مواد غذایی و کشاورزی از مزرعه تا مصرف نهایی و نیز تولیدات صنعتی، با اعلام نظر و تایید اداره کل استاندارد به صورت ویژه مورد رصد و کنترل واقع شود و اگر محصولی پس از تولید به تایید اداره استاندارد نرسید از چرخه مصرف حذف و از ورود آن به بازار مصرف جلوگیری می شود.
ایجاد سامانه مشاوره کارآفرینی بانوان از دیگر مصوبه های نشسست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه استان به آن اشاره کرد.
بر اساس اعلام ترکی، این سامانه با هدایت حوزه امور بانوان و خانواده استانداری تهران ایجاد می شود و هدف از آن احصاء آمار بانوان بیکار و معرفی آنان به کارفرمایان است.
وی افزود: این سامانه برای اطلاع رسانی در حوزه فرصت های شغلی بانوان و با ایجاد بانک اطلاعاتی در همین مورد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
براساس طرح اشتغال فراگیر که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال کشور در دست پیگیری است، قرار است امسال ۹۵۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود و سهم استان تهران در این بین بیش از هفت هزار شغل است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/6539//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.