به گزارش ایرنا، سید حسین هاشمی استاندار تهران، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت ، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی – هنری امام رضا (ع) و جمعی از مردم ولایت مدار استان تهران در این برنامه معنوی حضور داشتند.
برنامه های فرهنگی، هنری، دینی و ورزشی دهه کرامت استان تهران در شش شهرستان این استان از جمله ری، دماوند، ورامین و رباط کریم از سوم تا سیزدهم مرداد ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه تا ولادت حضرت امام رضا(ع) به همت ستاد دهه کرامت استان تهران برگزار می شود.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این برنامه با بیان اینکه دهه کرامت دهه غبار روبی دل ها و کسب معرفت اهل بیت است گفت: امسال 80 هزار مسجد، 92 هزار هیات مذهبی، 33 هزار کانون فرهنگی و 8 هزار بقاع متبرکه در ایام دهه کرامت کار ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) را بر عهده دارند.
حجت الاسلام حمید رضا ارباب سلیمانی دهه کرامت را فرصتی برای ترویج فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در میان مردم به خصوص جوانان دانست و بیان داشت: مردم با یادگیری فرهنگ اهل بیت(ع) راه را برای نفوذ شیاطین در دستگاه های دولتی و زندگی شخصیشان می بندند و همچنین فرهنگ اهل بیت(ع) باعث نزدیکی دل های مومنان و اتحاد و همدلی در جامعه می شود.
وی محبت اهل بیت(ع) را تضمینی برای سلامت روح و جان افراد دانست و اظهار داشت: کسانی که در دل خود محبت اهل بیت(ع) و راه خداوند را پیش می گیرند علاوه بر خود زندگی خانواده و اطرافیان خود را نیز بیمه می کنند.
سلیمانی یادآور شد: پیامبر اسلام(ص) از میان 124 هزار پیامبر مبعوث شده از سوی خداوند تنها پیغمبری است که در مقابل رسالت خود از مردم مزد می خواهد و این مزد همانا عملکردن به دستورات خداوند و محبت به اهل بیت(ع) می باشد.
وی در ادامه سه هجرت بزرگ پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مکه و مدینه به عراق و هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو را در تاریخ اسلام منشا تحولات عظیم دانست و یادآور شد: امام رضا(ع) با مهندسی دقیق و درایت خود تهدیدی را که مامون برای وی ایجاد کرده بود به فرصت تبدیل کرد و جواب بسیاری از شبهات زمان خود را با عملکرد خود داد.
سلیمانی مقاومت و حکمت امام رضا(ع) را دو عامل بسیار مهم در مقابله با توطئه ها و خیانت های مامون برشمرد و گفت: امام رضا(ع) با بصیرت و آگاهی بسیاری از توطئه های بنی عباس را به خودش برگرداند و با حکمت خود جواب بسیاری از دانشمندان ادیان مختلف زمان خود را داد و این کار وی علاوه بر اینکه باعث مرز بندی اسلامی با سایر فرهنگ ها شد بسیاری از افراد را به دین اسلام جذب کرد.
در این مراسم معنوی از سه دختر شهیدان مدافع حرم با اهدا لوح قدردانی شد.
همچنین پرچم گنبد حرم مقدس حضرت معصومه(س) به حرم عبدالعظیم(ع) اهدا شد.
دهه کرامت از اول ذی ‌القعده مصادف با سوم مرداد ماه هم زمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود و تا 11 ذی ‌القعده مصادف با 13 مرداد ماه جاری، سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.