به گزارش ایرنا، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا عصر یکشنبه در این مراسم با بیان اینکه شهید شوشتری عظمت ملت و استان سیستان و بلوچستان را درک کرده بود افزود: این شهید بزرگوار برای ایجاد وحدت و همچنین توسعه و آبادانی این استان محروم و وسیع ایران طرح های خوبی را ارائه کرد که هنوز در حال اجرا است.
سردار سید یحیی رحیم صفوی گفت: این شهید سعید اخلاقی خاکی داشت و می توانست با جوان 15 ساله و با پیرمرد 70 ساله به خوبی ارتباط برقرار کرده و قلبی سرشار از عشق و محبت به مردم، بسیجیان و مستضعفان داشت.
وی ادامه داد: این شهید در عین حال در مقابل دشمنان اسلام و وحدت قاطع و محکم می ایستاد و به طور کلی فردی در تراز انقلاب اسلامی بود.
رحیم صفوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیرات مطلوب برگزاری همایش هایی مرتبط با جهاد، شهادت و شهیدان راه حق گفت: این قبیل یادواره ها باعث می شود فرهنگ زانو زدن در مقابل استکبار جهانی و تسلیم شدن در برابر دشمنان از بین برود.
وی با بیان اینکه همه ملت ایران مدیون رشادت و فداکاری شهیدان و خانواده های آنان هستند افزود: پس از گذشت حدود 28 سال از دفاع مقدس هنوز نتوانسته ایم به خوبی ابعاد روحی و شخصیت شهدای انقلاب اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم و هنوز شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و بسیجیان مظلوم هستند.
رحیم صفوی گفت: اگر دلاور مردی و مجاهدت شهیدان نبود امروز ایران چنین با عظمت و تاثیر گذار نبود و امروز شاهدیم که ملت های آزادیخواه منطقه در بحرین، لبنان، عراق، یمن و سوریه با الهام از ملت ایران روحیه مقاومت پیدا کرده اند.
تجلیل از خانواده شهید شوشتری و خانواده شهید تیموری از شهدای حادثه تروریستی اخیر مجلس، خانواده شهید قوطاسلو از شهدای مدافع حرم ارتش و برخی شهدای دیگر پایان بخش این مراسم باشکوه و معنوی بود.
سردار شهید نور علی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز ۲۶ مهر ۱۳۸۸ در حال تدارک برگزاری همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان که قرار بود با شرکت عشایر بلوچ در منطقهٔ پیشین و با هدف ایجاد وحدت سران طوایف برگزار شود در اقدامی تروریستی به همراه برخی از فرماندهان سپاه و عشایر بلوچستان به شهادت رسید.
6139
انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.