به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین عصر سه شنبه با حضور دکتر رضا داوری اردکانی، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی، شهرام پازوکی، حمید طالب‌زاده، علی‌اصغر مصلح، شهین اعوانی، محمد رجبی، علی اصغر محمدخانی، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی و جمعی دیگر از اصحاب فرهنگ و اندیشه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.
سومین دوره جایزه‌ دکتر رضا داوری‌اردکانی به رساله‌ احمد رجبی با عنوان «تناهی و طرح استعلایی هستی‌شناسی بنیادین در اندیشه هایدگر» به راهنمایی دکتر محمدرضا حسینی بهشتی و مشاوره حمید طالب زاده اهدا شد.
همچنین در این آیین رساله صبورا حاجی‌علی اورک‌پور با عنوان «پدیدارشناسی عشق و بحران فرهنگ متجدد (مدرن) بر اساس آراء ماکس شلر» به راهنمایی حمید طالب زاده شایسته تقدیر شناخته شد.
به نویسنده‌ رساله‌ برگزیده پنج سکه‌ تمام بهار آزادی، به‌همراه لوح تقدیر و به نویسنده‌ رساله‌ تشویقی سه سکه، همراه با لوح تقدیر اهدا شد و نشر هرمس نیز هر 2 رساله را منتشر خواهد کرد.
رضا داوری اردکانی، پرویز ضیاء شهابی، شهرام پازوکی، حمید طالب‌زاده، علی‌اصغر مصلح، محمدجواد صافیان و علی‌اصغر محمدخانی هیات داوران سومین دوره جایزه‌ دکتر رضا داوری اردکانی بودند.
مرکز فرهنگی شهر کتاب از سال 1394 با هدف تقدیر از دانشجویان دکتری رشته‌ فلسفه و با مشاوره و هم‌فکری، اشراف و حمایت مادی و معنوی استاد دکتر رضا داوری‌اردکانی، جایزه‌ دکتر رضا‌ داوری‌اردکانی را به بهترین رساله‌ دکتری رشته‌ فلسفه اهدا می‌کند.
دکتر نیره سادات میرموسی و دکتر رضا کورنگ برگزیدگان 2 دوره‌ گذشته این جایزه بوده‌اند.
رضا داوری اردکانی فیلسوف و متفکر ایرانی و استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه تهران متولد 1312 در اردکان است.
داوری از سال 1369 عضو پیوسته فرهنگستان علوم است و از سال 1377، ریاست این فرهنگستان را بر عهده دارد. او از چهره‌های شاخص در حوزه نظریه‌پردازی فرهنگی و اندیشه فلسفی به شمار می‌آید.
این استاد فلسفه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است.
وی یکی از اعضای هیات مؤسس انجمن فلسفه میان‌فرهنگی ایران است و در حال حاضر یکی از اعضای هیات مدیره‌ این انجمن نیز هست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.