به گزارش ایرنا، ولی الله شجاع پوریان روز سه شنبه در نطق پیش از دستور سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: افرادی که تا چندی پیش حتی اشاره به موضوع لزوم سلامت و دعوت به انتخابات آزاد و عادلانه را به مثابه تضعیف نظام و همنوایی با بیگانگان تفسیر می‌کردند، امروز به رغم تأیید صحت انتخابات توسط نهادهای مسئول اجرایی و نظارتی، همچنان بر طبل عدم شفافیت و ابهام‌افکنی می‌کوبند.
وی تصریح کرد: در انتخابات اخیر، علاوه بر آرای 24 میلیونی دکتر روحانی، اصلاح‌طلبان با پیروزی قاطع در بیش از 20 کلانشهر و نیز مراکز استان‌ها و در مجموع با کسب 70 درصد آرای انتخاباتی شوراهای کشور، رأی اعتماد خود را از مردم آگاه دریافت کردند و به روشنی اثبات شد که همه هجمه‌ها و فشارهای سنگین در 10 سال گذشته در رسانه ملی و تریبون‌های عمومی، ذره‌ای از اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان نکاسته است.
شجاع پوریان ادامه داد: درست است که اصلاح طلبان به دنبال سهم‌خواهی نبوده و نیستند، اما بستن کابینه‌ای کارآمد، قوی، بدون تعارف و رودربایستی، نیز احترام به سرمایه اجتماعی 24 میلیونی، حق مسلم ملت ایران است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه موفقیت مطلق لیست امید در کسب اعتماد شهروندان تهرانی، مایه مباهات و افتخار اصلاح‌طلبان است، گفت: انتظار می‌رود با حفظ این سرمایه بزرگ اجتماعی، منتخبان شورای پنجم، از فرصت چهارساله پیش رو برای حل مشکلات شهر تهران و افزایش رضایتمندیِ زیستن در پایتخت تا حد ممکن تلاش کنند.
شجاع پوریان در مورد عملکرد اصلاح طلبان در دوره چهارم شواری شهر تهران نیز اظهار کرد: این دوره، آزمونی سخت برای اصلاح طلبان بود و گرچه به دلیل اقلیت بودن، امکان اثرگذاری بر روی بسیاری از تصمیمات شورا و مدیریت شهری ممکن نبود، اما خرسندیم با اصلاح و پایه‌گذاری بسیاری از ساختارها و بسترها در سال اول، به‌ویژه تقویت بدنه کارشناسی شورا، دین و مسئولیت خویش را در عمل به وظایفمان ادا کردیم و در حد توان و امکان و در نهایت تعامل با مدیریت شهری و پرهیز از سیاسی‌کاری، در بررسی طرح‌ها و لوایح از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

* نیازهای شهر با جناح بازی رفع نمی شود
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به اظهارات شجاع پوریان گفت که نیازهای کلانشهر تهران با جناح بازی رفع نمی شود.
وی افزود: در شورای چهارم سعی شد تا بحث اصلاح طلب و اصولگرا وجود نداشته باشد و رویه ما فارغ از جناح گرایی و مبتنی بر وحدت بود.
خبرنگار: یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9343/6539**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.