زهرا نژادبهرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جلسه دو موضوع شورایاری ها و ستاد توانمندسازی مشارکت های مردمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: منتخبان با تاکید بر نقش مؤثر این دو بخش در نهادینه کردن نقش مردم در طرح مطالبات و مسئولیت پذیری اجتماعی، نیاز به تبیین جایگاه و فعالیت آنها را ضروری دانستند.
نژادبهرام اظهار کرد: در این جلسه احمدمسجد جامعی از اعضای شورای شهر، نقش شورایاری ها در هویت بخشی به محلات را موثر دانست و آنها را نبض ماندگاری مشارکت مردم در شهر توصیف کرد.
وی ادامه داد: همچینین مسجد جامعی شورایاری ها را برآیندی از آرمان، هدف و اقدام ذکر کرد و افزود شورایاری ها در جهت آرمان مشارکت مداوم مردم در انقلاب اسلامی و با هدف بازتولید هویت شهری بر مبنای مسئولیت پذیری مردم تشکیل شدند.
نژادبهرام یادآور شد: همچنین در این جلسه ولی الله شجاع پوریان عضو شورای چهارم نیز که به دعوت منتخبان در این جلسه شرکت کرده بود گفت که حضور شورایاری ها در 354 محله، نشانه رویکرد استقلال جدی در این نهاد مردمی به عنوان نزدیکترین لایه تصمیم گیری به شهروندان است.
به گفته وی، شجاع پوریان تأکید کرد که شورایاری ها به دلیل گستردگی با توجه به ضرورت خودگردان بودن و استقلال مالی، سیاسی و داوطلبانه فرصتی برای تقویت حس مسئولیت پذیریت و هدایت مردمی است.
در همین ارتباط نیز مجید فراهانی دیگر منتخب شورای پنجم، فعال نگه داشتن شورایاری هاو ارتقا جایگاه آنها را بستری برای حمایت از شوراها در حهت رفع کمبودها و ارتقا محلات دانست.
به گفته نژادبهرام، محمد سالاری رئیس هیأت نظارت انتخابات شورایاری ها در سال 93 نیز اظهار کرد که برای حفظ این سرمایه بزرگ در شهر لازم است بستری برای احصا وظایف عملیاتی مردم محدود و در قالب مسئولیت اجتماعی تعریف شود.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/9353** 1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.