به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان های ورامین و قرچک در سالن تبیان سازمان تبلیغات ورامین گفت : فعالیت در حوزه فرهنگی که با اندیشه و افکار مردم سر و کار دارد کار یک نهاد و یا سازمان خاص نیست بلکه همه دستگاه های فرهنگی باید در این حوزه ورود پیدا کنند .
وی افزود : رهبر معظم انقلاب بارها به حساسیت فعالیت در حوزه فرهنگ تأکید دارند چرا که ایران در جبهه ای فرهنگی با دشمن تا بن دندان مسلح در حال مبارزه است.
وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده نظام با برنامه ریزی دقیق ، به حوزه فرهنگ وارد شده اند و در این هجمه نابرابر جوانان و آینده سازان ایران اسلامی را هدف قرار داده اند و تلاش آن ها به دور کردن جوانان از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی متمرکز شده است.
نوری زاده افزود : اگر امروز حضور جوانان در مساجد و کانون های فرهنگی کم رنگ شده ، نشان از کم کاری ما دارد ، اگر بتوانیم جوانان را با جاذبه های قرآنی و احادیث آشنا کنیم، حضور آن ها در مراکز فرهنگی و دینی بیشتر می شود.
وی با اشاره به نقش سازنده مبلغین دینی در ترغیب جوانان به حضور در مراکز دینی گفت : مبلغ دینی باید با روانشاسی دقیق ، مخاطبین را شناخته و خوراک فرهنگی مورد نیاز او را ارائه دهد که در این صورت است که فعالیت های او به نتیجه ای مطلوب منجر می شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار کرد: یک ششم از جمعیت کشور در استان تهران زندکی می کنند و این استان رتبه سوم اثرگذاری فرهنگی بر کل کشور را به خود اختصاص داده که یقینا اگر فعالیت های فرهنگی در این استان به درستی تبیین و سیاست گذاری شود ، کل کشور از اثرات مطلوب آن بهره می برند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 92 هزار هیات مذهبی در کشور به فعالیت مشغولند که از این تعداد 18 هزار و 500 هیأت در تهران مشغول به فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستند.
در پایان این مراسم ، حجت الاسلام اکبر زوبین به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی ورامین و حجت الاسلام رضا غلامی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی قرچک معرفی شدند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.